Skocz do zawartości
Los Santos Roleplay
ikko

Brutally wounded

Rekomendowane odpowiedzi

Frequently Asked Questions


1. Uważam, że zostałem bezpodstawnie zabity i chce odzyskać przedmioty, co mam robić?

Na początku spróbuj załatwić to w grze, spytaj się atakującego o powód na /w. Jeśli mają kominiarki to użyj /id, może faktycznie mają dobry powód. Jeśli nie, to zrób zrzut ekranu z utraconych przedmiotów (/mojeprzedmioty - pomoże to w zwrocie przedmiotów), zapisz chatlog i inne dowody które wskażą na winę atakującego. Następnie udaj się z tym w dział skarg i napisz temat stosując się do wzoru, w dowodach zawrzyj wszystkie screeny/chatlogi związane z akcją i oczekuj na werdykt członka ekipy.

 

2. Mogę zabić gracza po okradnięciu?

Jest to surowo zabronione. Oczywistym jest, że napastnik obawia się, że zostanie złapany przez organy ścigania albo, że zostaną wymierzone ku niemu konsekwencje, ale to niesprawiedliwe wobec osoby, która została okradziona. Wyjątkiem oczywiście jest to, kiedy osoba okradana sama się o to prosi. 

Przykład: obrażanie osoby, która okrada lub wykazywanie nierealnej postawy wobec bycia okradanym.
Przykład: osoba okradana zaczyna uciekać, możecie wbić jej stan nieprzytomności, ale raczej nie chcecie jej zabijać (no bo w końcu kto by trzepał trupa i zostawiał dodatkowe odciski na miejscu morderstwa, w dodatku automatycznie podczas BW2 przedmioty które mają zniknąć, znikają i nie da się wysłać żadnej oferty).

 

3. Dalej nie rozumiem, jak to odgrywać?

Stan pierwszego BW odgrywamy jako nieprzytomność postaci, postać może wykonywać podstawowe akcje, takie jak: /me, /do i /c. Najlepszym sposobem na odgrywanie drugiego statusu jest nie przejmowanie się, czyli przy dostaniu BW2, napisać np. /me został zabity i odczekać chwilę, zapytać się czy możesz się zrespić (jeśli morderca jeszcze obok Ciebie jest) i po prostu zapomnieć o tamtej sytuacji, mając w świadomości to, że nie odgrywasz niczego co doprowadziło do tamtej sytuacji, czyli nie znasz mordercy, sytuacji itd. Spytasz się pewnie, co zrobić kiedy zabije kogoś i później spotkam go na mieście - nie pytaj go idiotycznie o coś stylu: "Co ty tu robisz? Przecież umarłeś.." tylko uznaj to zabicie jako morderstwo kogoś fabularnie, nie dokładnie postaci do której strzelałeś.
 

PODPUNKTY DO PUNKTU 3:

Spoiler

3.1 Jak mogę napisać /me został zabity, jeśli fabularnie się to nie wydarzyło i moja postać dalej żyje?

Okej, zacznę od tego, że informacja narracyjna, czyli /me został zabity jest tylko po to, żeby twój oprawca wiedział, że kogoś fabularnie zamordował. Twoja postać nie jest zobowiązana na odgrywanie jakichkolwiek obrażeń jeśli dostanie stan drugiego BW, czyli (( GRACZ NIE ŻYJE )) i jeśli dostanie BW2 to nie ma możliwości zapamiętania sytuacji która doprowadziła do jego "morderstwa". Jeśli aczkolwiek go nie dostanie i ktoś ją uratuje, pamięta całe zajście i jest zobowiązana do odgrywania takowych obrażeń.

 

3.2 Doszło do potyczki między postaciami, z czego ofiara nie została uratowana w przeciągu tych dziesięciu minut. I co, obie strony mają odgrywać, że konfliktu nie było bo medycy się nie pojawili skryptowo i napastnik ma udawać, że do niczego nie doszło i tej osoby nie zna?

Nie. To, że medycy nie pojawili nie znaczy, że sytuacji nie było. Ofiara kiedy z pierwszego stanu BW przechodzi w drugi, to znaczy, że się wykrwawia. Założę się, że wtedy już napastnika nawet nie będzie na miejscu i będzie odgrywał emocje związane z tym co zaszło.

 

3.3 PRZYKŁADOWA SYTUACJA dla zobrazowania. Napastnicy zaatakowali postać imieniem Nowak w celu wykonania FCK. Nowakowi towarzyszył Kowalski. Kowalski podczas ataku również dostaje BW, ale nie było na niego ticketu. Czy jeśli w takiej sytuacji Kowalski nei zostanie uratowany w ciągu 10 minut to ma odgrywać, że w ogóle tam go nie było?

Nowak dostaje FCK, Kowalski jeśli nie zostanie odratowany, to nie może pamiętać zajścia, czyli morderstwa Nowaka. Przyjmijmy, że dowie się o nim później, w trakcie gry - najlepiej żeby odegrał jakby w ogóle o tym nie wiedział, bo interpretujemy BW2 jako rzecz która uniemożliwia terminatorstwo, jako "zanik pamięci". A w dodatku, wtedy decyzje o losie osób towarzyszących Nowakowi podejmuje gamemaster nadzorujący FCK głównego celu.

 

3.4 Szczerze mówiąc, jakoś nie umiem zrozumieć tego rozdzielenia na "gracz" i "postać" w systemie BW, który jest częścią roleplayu. To brzmi bardzo abstrakcyjnie. 

Odpisałem już o co chodzi w tym systemie w temacie aktualizacji, dla gracza Lacazette. Ten skrypt ma uniemożliwić idiotyczne odgrywanie obrażeń, wstawanie po BW i jechanie na odwet i inne rzeczy tego typu.

 

4. Co w przypadku, gdy moja postać stara uratować się znajomego z BW1. Jednak nie udaje się to w przeciągu 10 minut i osoba poszkodowana przechodzi w stan BW2? Co ja mam wtedy odgrywać? I co ma odgrywać osoba poszkodowana?

10 minut to wystarczająco czasu na odegranie, jeśli już na skraju odegrania ratunku (czyli już odegraliście opatrzenie go i stwierdziliście, że jest w takim stanie, że przeżyłby) a i tak przejdzie w status drugi, to administrator bez problemu Wam to zdejmie i będziecie mogli odegrać, że go uratowaliście. Też sam miałem taką sytuacje, gdy ratowałem gościa i on już praktycznie był zdatny do życia (był profesjonalnie opatrzony itd.) i wjechał mu status drugi, to uzgodniliśmy sobie z nim, że nie ma co odgrywać jego "śmierci" tylko ściągnąć BW i niech gra nieprzytomnego dalej.

Jeśli nie uda Wam się uratować znajomego, to było by bardzo fajnie z jego strony (bo to jego postać) jakby odegrał faktyczną śmierć i wklepał /akceptujsmierc. Oczywiście on bierze pod uwagę w jaki sposób umarł, czy powód jego BW jego był logiczny i uargumentowany - wtedy nakręciłby rozgrywkę każdemu. Jeśli nie zgodzi się na uśmiercenie postaci, macie dowolność w odegraniu, ale poszkodowany musi wiedzieć, że nie może pamiętać tego co doprowadziło do sytuacji "zabicia go". Ale taka sytuacja raczej zdarzy się raz na bardzo długi czas.

 

5. Jak teraz wykonać FCK na ticket?

Podobnie jak wcześniej, tylko tickety będą rozpatrywane bardziej restrykcyjnie - do trwałego uśmiercenia komuś postaci będziecie potrzebowali solidnych powodów.

Natomiast przy wykonywaniu, atakujący są zobowiązani wbić ofierze status BW2, a jeśli go nie dobiją, to ktoś może go jeszcze uratować i akcja FCK wyjdzie niepomyślnie.

To samo tyczy się obu stron, kiedy jako atakujący dostaniesz BW2 to wpisujesz /akceptujsmierc. Więcej zasad o FCK opisanych jest w tym temacie.


Aktualizowane będzie na bieżąco, jeśli będziecie zadawać pytania.

swp, eter, friker i 12 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jeśli gram postać która jest znana w półświatku przestępczym np. Charlie Flyn i zostanę zastrzelony przez inną organizację, oni odgrywają że mnie zastrzelili i chcą przez to zaistnieć więc jak mamy to odgrywać? Jeśli druga strona będzie chciała się z tym utożsamiać i co wtedy? Nie mówimy tutaj o sytuacji gdzie wroga strona wreszcie przestanie nagle pamiętać o tym,  że w ogóle zastrzeliła znanego gangstera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, UnqArt napisał:

Co jeśli gram postać która jest znana w półświatku przestępczym np. Charlie Flyn i zostanę zastrzelony przez inną organizację, oni odgrywają że mnie zastrzelili i chcą przez to zaistnieć więc jak mamy to odgrywać? Jeśli druga strona będzie chciała się z tym utożsamiać i co wtedy? Nie mówimy tutaj o sytuacji gdzie wroga strona wreszcie przestanie nagle pamiętać o tym,  że w ogóle zastrzeliła znanego gangstera.

Mogą próbować wysławić się tym, że Cie POSTRZELILI, ale jeśli chcą wysławić się, że kogoś zastrzelili to muszą zabić go na ticket. Przy sytuacji opisanej przez Ciebie mogą jedynie mówić, że zabili kogoś z Waszego środowiska i tym próbować wznieść swoją pozycje. Samo BW2 dużo nie znaczy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie ma sensu, jeśli porwę kogoś i go postrzelę wbijając mu status pierwszy automatycznie nikt nie będzie w stanie pomóc tej osobie, czyli wbije się tej osobie status drugi. Powiedźmy, ze chce zastraszyć rodzinę osoby poszkodowanej i uwieczniam, że takie miejsce miało miejsce. Druga osoba idąc waszą myślą W OGÓLE NIE MUSI tego grać więc może pominąć te sytuacje w życiu postaci i co teraz gdy napastnicy będą chcieli nastraszyć rodzinę poszkodowanego? A nawet wymusić pieniądze? Fabularnie wszystko wygląda jak gówno a wasze tłumaczenie "nie szukaj tu logiki" jest komiczne. I nie mów mi tutaj, że potrzebuje jakikolwiek ticket na porwanie bo nie muszę i taka sytuacja może mieć miejsce na serwerze bez jakiejkolwiek narracji administratora.

Nachlany lubi to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, UnqArt napisał:

Ale to nie ma sensu, jeśli porwę kogoś i go postrzelę wbijając mu status pierwszy automatycznie nikt nie będzie w stanie pomóc tej osobie, czyli wbije się tej osobie status drugi. Powiedźmy, ze chce zastraszyć rodzinę osoby poszkodowanej i uwieczniam, że takie miejsce miało miejsce. Druga osoba idąc waszą myślą W OGÓLE NIE MUSI tego grać więc może pominąć te sytuacje w życiu postaci i co teraz gdy napastnicy będą chcieli nastraszyć rodzinę poszkodowanego? A nawet wymusić pieniądze? Fabularnie wszystko wygląda jak gówno a wasze tłumaczenie "nie szukaj tu logiki" jest komiczne. I nie mów mi tutaj, że potrzebuje jakikolwiek ticket na porwanie bo nie muszę i taka sytuacja może mieć miejsce na serwerze bez jakiejkolwiek narracji administratora.

Jeśli kogoś porywasz, a później szantażujesz, to postrzelisz go raz (nie do bw) i pewnie rzucisz coś czym ma się opatrzyć, ewentualnie zostawisz na pastwę losu i on opcjonalnie odegra sobie obrażenia/amatorskie opatrzenie się. Jeśli chcesz zastraszyć rodzinę osoby poszkodowanej to robisz to bez problemu, bo przecież nie wbiłeś mu drugiego statusu i on nie musi odgrywać zgodnie z zasadą. Przecież nie trzeba wbijać komuś stanu nieprzytomności żeby odgrywać, że jest nieprzytomny. Skrypt to skrypt, w dodatku zdjęcie BW to też nie jest problem.

 

Porwania nie trzeba na ticket, ale jeśli ja bym kogoś porywał, to napisałbym ticket na przetrzymanie (no chyba, że druga strona wyraża zgodę) bo wtedy szantaż będzie miał jeszcze lepszą efektywność.

 

Mam nadzieję, że to w miarę wytłumaczyłem - w razie dalszych pytań, piszcie śmiało.

420friendly lubi to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...