>

Skocz do zawartości


Zasady ogólne


  • Nie możesz odpowiedzieć
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ikko

  • Gamemaster


Napisano 4 tygodni temu

*
Popularny

Organizacja wydarzenia, a wsparcie ekipy
Gracze często rezygnują z organizowania eventów ze względu na brak odpowiednich funduszy czy możliwości technicznych by taki plan zrealizować. Ekipa serwera wspiera wszelkie dobrze rozplanowane pomysły poprzez:

  • stworzenie interiorów
  • stworzenie/dodanie obiekty
  • stworzenie pojazdów
  • inne pozostałe środki do zrealizowania założeń wydarzenia

Ranga Gamemaster służy tylko i wyłącznie do narracji fabularnej i pomocy (kwestie techniczne wymienione wyżej, podsunięcie pomysłu, rada itp.). Wychodzimy z założenia, że ekipa serwera wspiera/pomaga, a nie myśli za graczy podczas realizacji ich własnych eventów. Co za tym idzie? Nikt nie ma w obowiązkach wymyślania całego tła fabularnego i planowania akcji od A do Z za gracza, który chce taki event wykonać.
 
Jeżeli masz pomysł i do jego realizacji niezbędny jest udział członków ekipy: skontaktuj się z nimi po przez TICKET i wyjaśnij w nim niezbędne kwestie takie jak:

  • ogólny plan wydarzenia (co to event, czy składa się z jakiś etapów, do kogo jest skierowany)
  • czego potrzebujesz od strony skryptowej
  • przybliżoną datę

Na jego podstawie dostaniesz opinie czy takie wydarzenie w ogóle ma sens, czy sprawdzi się, wskazówki itd. Następnym i ostatnim etapem organizacji jest opracowanie tematu widocznego dla wszystkim graczy, który rozpoczyna wydarzenie. 
 

Odgrywanie gwałtów
Na serwerze istnieje zakaz odgrywania gwałtów na innych osobach, jeżeli nie wyrażają one zgody. Jest to jedna z akcji, która podchodzi pod definicję "niesmacznego roleplay" i szanujemy to, że nie każdy ma ochotę uczestniczyć w tego typu interakcjach między graczami. Nie oznacza to jednak, że zakazujemy tła fabularnego w postaci tego, że nasza postać została zgwałcona i posiada jakiś uraz/skazę na psychice. 

 

W przypadku, jeżeli obie strony wyrażą zgodę na granie tego typu akcji istnieje kategoryczny zakaz udostępniania i dzielenia się tym "niesmacznym roleplay" na forum publicznym.

 
Dynamiczne Force Character Kill (FCK)
Za narrację fabularną na serwerze odpowiada Gamemaster i zależnie od oceny sytuacji ma prawo nałożyć na daną postać Force Character Kill (FCK). Najczęstszymi powodami takiej decyzji jest:

  • granie nieustraszonego gangstera
  • ataki na wrogie gangi w nieodpowiedniej ilości osób
  • otworzenie ognia do oficerów LSPD bez konkretnego powodu.

Gamemaster ma pełne prawo zabić postać gracza w każdej chwili. Jest to pewnego rodzaju przestroga i pokazanie graczom, że nie ma postaci nieśmiertelnych, a głupie wybryki In Character mogą się skończyć fatalnie dla postaci. Osoba nadzorująca rozgrywkę nie ma obowiązku korzystania z przedmiotu kostki w celu stworzenia losowych narracji fabularnych nałożonych na postać. Rzut kostką jest opcjonalny.
 
Nijaczenie postaci
Administracja nie blokuje rozgrywki graczom, którzy chcą pracować w różnych biznesach jednocześnie na tej samej postaci. Osoba pracująca w konkurencyjnych firmach w tym samym czasie może ponieść jedynie konsekwencję In Character (np. zwolnienie). Jednak nie dopuszczamy skrajnych przypadków nijaczenia postaci np.

  • osoba odgrywa postać strażaka, a po służbie gra w osiedlowym gangu jako aktywny członek

Dystans do gry i wydarzeń na serwerze
Przed wejściem na serwer wchodząc do rozgrywki każdy powinien wziąć pod uwagę, że wydarzenia In Character zostają na serwerze, czyli jeśli gang z Glen Parku prowadzi otwarty konflikt z gangiem z Jefferson nie oznacza to, że ci sami gracze muszą pluć do siebie jadem i nienawiścią poza grą. Końcem końców jesteśmy wszyscy na jednym serwerze i tworzymy jedną społeczność, wszelkie przejawy nienawiści i plucie do siebie jadem odstrasza nowych potencjalnych graczy ani nie tworzy dobrej opinii na temat twojej grupy oraz o tobie. Konflikty In Character nie powinny wychodzić pod żadnym względem na czat OOC (/b) ani tym bardziej na forum. To samo działa w drugą stronę.

Dodatkowo dystans do gry nie oznacza tylko wzajemnego szanowania się jako gracze, lecz z drugiej strony zdrowe podejście do wydarzeń na serwerze. Obecnie wiele graczy nie patrzy na postać przez pryzmat jej ruchów In Character a przez nick osoby grającej daną postać, co zakłóca hierarchię i obieg wydarzeń IC. Głównie grupy przestępcze powinny wziąć pod uwagę fakt, że znajomości OOC nie powinny być wykorzystywane w relacji In Character. Postać która jest zwykłym gangbangerem w relacji biznesowej z poważnym gangsterem handlującym bronią po złym zaprezentowaniu siebie może zostać nawet zabita i nikt nie powinien zważać na to czy za komputerem siedzi twój internetowy kolega.  Jako Gamemasterzy nalegamy wszystkich o odpowiednie odgrywanie hierarchii w grupach przestępczych i przemyślenie swoich postaw na tle innych organizacji. Nie wszyscy są głowami najpotężniejszych karteli mających za sobą liczne ugrupowania przestępcze. 
 
Odgrywanie napadów
Na serwerze obowiązuje bezwzględny zakaz napadów po strzelaninie. Każdy gangster po konflikcie ulicznym z innym ugrupowaniem powinien jak najszybciej ulotnić się z miejsca zdarzenia. Jedyną opcją napadu po oddaniu strzałów jest wtedy, kiedy napastnicy chcą w zamyśle napaść na daną osobę, a ta wyciąga broń by w celu samoobrony. To jest jedyna sytuacja po której zezwalamy na okradanie postaci po strzelaninie.
 
Kwestią przypomnienia, każdy gracz posiadający postać z min. 50 godzinami może grać akcje przestępcze np. napady, lecz musi liczyć się z konsekwencjami In Character. Taki gracz nie ma obowiązku pisania ticketa o freelancera chyba, że jego gra ukierunkowała się w kierunku grania czegoś więcej niż typowego bandziora z South Central, który szuka sposobów zarobku po zmroku.
 
Postacie powiązane
Od dawna respektujemy zasadę nie pozwiązywania postaci, oznacza to że panuje kategoryczny zakaz wiązania własnych postaci na przykład w celu zrewanżowania się za śmierć. Wykorzystywanie informacji z innych postaci może skończyć się nawet banicją. Mimo to, istnieje jedna opcja powiązania swoich postaci w celach fabularnych które nie będą kluczowe dla przyszłości organizacji/postaci. Przykładowo:

  • Postać John Doe grana przez gracza X zginęła podczas strzelaniny z inną organizacją.
  • Gracz X zakłada nową postać do tej samej organizacji i jedyne co może powiedzieć o swojej byłej postaci to, że kojarzy taką osobę z widzenia/wie o jej istnieniu (zauważalny street credit)

W takim przykładzie, gracz X utrzymuje pewną fabularną ciągłość organizacji, nowa postać może dowiedzieć się od innych członków, że John Doe nie żyje, lecz nie ma prawa odgrywać niczego co mogłoby nakierować organizacje gracza X na zrewanżowanie się za śmierć.
 
Przedmioty przy sobie i widoczność broni
Wszystkie przedmioty jakie posiadamy na /p mamy przy sobie. Zarówno w interiorach jak i pojazdach czy nawet na ziemi możemy odłożyć każdy swój przedmiot, dlatego wszystko z /p jest przy naszej postaci.
 
Broń, którą mamy w użyciu i której model jest widoczny na plecach/za paskiem naszej postaci jest widoczna dla wszystkich tak jak faktycznie ją widać. Nie uznajemy "przykrytej koszulką" i innych podobnych zagrywek. To samo tyczy się broni w użyciu widocznej w pojeździe. Jeśli chcesz, żeby ktoś nie widział twojego pistoletu na kolanach kiedy siedzisz w pojeździe to zescrolluj go na pięść przed wsiadaniem lub przestań używać na /p.
 
Mając już broń w użyciu możemy ją przescrollować bez używania żadnych /me. W przypadku posiadania broni na /p jednak nie w użyciu jej wyjęcie należy w jakiś sposób odegrać i uwzględnić skąd tą broń wyciągamy (zza paska, z plecaka, torby itp.).

 

Wyjątkiem od tej zasady są postacie służb porządkowych, którzy dla usprawnień nie muszą odkładać przedmiotów frakcyjnych (z flagą F/D).

 

Postacie pochodzenia polskiego

Zasada związana z postaciami pochodzenia polskiego, posiadającymi polskie korzenie wygląda następująco. Imię musi być z angielszczone (Kuba = Jacob, Jan = John, Marek = Mark itd.), zaś nazwisko może zostać bez zmian. Jeżeli nazwisko posiada końcówkę "-ski" może (ale nie musi) ona zostać zamieniona na "-sky". Jeżeli mamy postać z polskim imieniem (przed zmianą) możemy zgłosić i prosić o zmianę, żeby nie została ona zablokowana.

 

Strzelanie "z dachów" i freeze w drzwiach (przewaga obrońcy)
Zezwalamy na używanie całego otoczenia, podczas "luźnych" strzelanin między organizacjami. Chcemy w ten sposób zniwelować problemy w momencie, gdy dany gracz np. skoczył na dach z ciężką bronią i niektórym się to nie podoba i mają jakieś "ale" i powstają kłótnie. Należy pamiętać jednak, że podczas wykonywania FCK obowiązują zasady, które mówią o tym, aby mieć realne spojrzenie na tego typu akcję i skakanie po dachach nie wchodzi w grę.
 
Drugą kwestią jest freeze w drzwiach. Chcemy uniknąć kolejnych bezsensownych kłótni o to czy ktoś zaczekał ze strzałami czy nie czekał, podczas wchodzenia do interioru. Uważamy, że freeze działa na korzyść osoby, która się broni i ma ona prawo strzelać w momencie, gdy druga osoba przechodzi i dostaje kilku sekundowego freeze. Należy brać poprawkę na to, że osoba która jest w środku ma przewagę i istnieje wysokie ryzyko, podczas ataku na taką osobę.
 
Postacie małoletnie
Na serwerze istnieje możliwość gry postaciami małoletnimi (poniżej szesnastego roku życia). Jednak, aby zachować jakość rozgrywki musimy wyeliminować osoby, które w niepoprawny sposób zamierzają kreować taką postać czy też chcą naginać pewne zasady, dlatego umożliwiamy grę, ale po zaakceptowaniu ticketu. Opisujesz w nim cel postaci i jej wiek i to wszystko. Należy pamiętać o tym, że:

  • postać małoletnia ponosi odpowiedzialność za czyny - mimo, że nie funkcjonuje żaden ośrodek dla małoletnich możesz ponieść karę np. blokadę postaci na jakiś czas w ramach pobytu In Character w takim ośrodku
  • licencja kierowcy wydawana jest od 16 roku życia
  • istnieje wiele ograniczeń prawnych (np. spożywanie alkoholu, prowadzenie firmy itp.) które wynikają z tego, że jesteś niepełnoletni i musisz się do nich ich stosować i odpowiednio je odgrywać In Character

Okradanie interiorów
Istnieje możliwość "klasycznego" okradania interiorów przy pomocy Gamemastera na służbie w grze. Okradanie odbywa się bez konieczności wcześniejszego pisania ticketu. Gamemaster ma prawo odrzucić propozycje rabunku interioru służącego za magazyn broni lub narkotyków. W przypadku wyrażenia zgody ma prawo narzucić pełną narracje towarzyszącemu rabunkowi między innymi np. ile przedmiotów jest w stanie zabrać ze sobą złodziej.



#2 devilscup

  • Użytkownik Premium
  • Discord:devilscup#3137

Napisano 4 tygodni temu

*
Popularny

Temat będzie rozwijany i dodawane będą tutaj inne ogólne zasady, które nie wymagają długiego wyjaśnienia. Śmiało można tutaj dyskutować i pisać propozycję.



#3 Alsat

  • your local ghetto bird

  • Użytkownik Premium
  • Discord:Alsat#8805


Napisano 4 tygodni temu

Odnośnie zasady "co masz na /p masz przy sobie" - wyłączyłbym od tego wszelkie przedmioty z flagą (F), głównie departamentowe M4, Shotguny i (może) kamizelki gdy gracz nie jest na pedekowym /duty. Chodzi o to, że praktycznie każdy w LSPD nosi cały ten szmelc przy sobie przez cały czas (także gdy gra poza /duty) bo po prostu nie ma go gdzie odłożyć. Naturalną koleją rzeczy jest natomiast, że oficerowie IC i tak mają obowiązek zdać wszystko co strzela i nie jest ich własnym pistoletem przy zakończeniu służby. Głupio by było gdyby podczas np. akcji napadu padło, że ktoś chce pedekowe (F) M4, którego de facto gracz PD IC i tak nie powinien mieć przy sobie, a z którego i tak nie będzie mógł skorzystać bo przedmiot na flagę.


Użytkownik devilscup edytował ten post 4 tygodni temu
Dodano wyjątek dla osób ze służb porządkowych. Dzięki.


#4 Itek

  • Support
  • Discord:Itek#2463


Napisano 4 tygodni temu

Odgrywanie gwałtów
Na serwerze istnieje kategoryczny zakaz odgrywania gwałtów na innych osobach. Jest to jedna z akcji, która podchodzi pod definicję "niesmacznego roleplay" i szanujemy to, że nie każdy ma ochotę uczestniczyć w tego typu interakcjach między graczami. Nie oznacza to jednak, że zakazujemy tła fabularnego w postaci tego, że nasza postać została zgwałcona i posiada jakiś uraz/skazę na psychice.

Tu przydało by się dodać, że po obustronnej zgodzie można takie coś grać.



#5 mccon

  • Zasłużony


Napisano 4 tygodni temu

Niby czemu? W ogóle jak można mieć chęć grania czegoś takiego, nawet jeśli ktokolwiek się na to zgadza. (xD) Przypominam sytuacje z Bedoesem w SEX MC gdzie niby nikt nie miał z tym problemu, a potem na forum lądowały screeny jak Borys ładuje jakiś murzynów z kolegami w dupe, a na forum wylało się wielkie szambo z tego powodu.



#6 Itek

  • Support
  • Discord:Itek#2463


Napisano 4 tygodni temu

Niby czemu? W ogóle jak można mieć chęć grania czegoś takiego, nawet jeśli ktokolwiek się na to zgadza. (xD) Przypominam sytuacje z Bedoesem w SEX MC gdzie niby nikt nie miał z tym problemu, a potem na forum lądowały screeny jak Borys ładuje jakiś murzynów z kolegami w dupe, a na forum wylało się wielkie szambo z tego powodu.

Czemu blokować wolność? Zdaje się, że "ładowanie się w dupę" gra mniejszość na LSRP, ale czemu dla tej mniejszości to zabraniać?
W tej publikacji jest właśnie napisane, że burdy na forum będą karane, w takim razie następna sytuacja jaka wyniknie będzie przytłumiana i karana przez moderatorów. Jeśli administracja nie może niczego zdziałać, to już jest sprawa pomiędzy graczami i oni to powinni załatwić.



#7 Kuszot

  • Los Santos Aviation Center

  • Użytkownik
  • Discord:Kuszotke#6462


Napisano 4 tygodni temu

Czemu blokować wolność? Zdaje się, że "ładowanie się w dupę" gra mniejszość na LSRP, ale czemu dla tej mniejszości to zabraniać?
W tej publikacji jest właśnie napisane, że burdy na forum będą karane, w takim razie następna sytuacja jaka wyniknie będzie przytłumiana i karana przez moderatorów. Jeśli administracja nie może niczego zdziałać, to już jest sprawa pomiędzy graczami i oni to powinni załatwić.

 

Nie no tutaj mccon ma racje po chuj chcesz odgrywać gwałt XD Tak bardzo zależy Ci na odgrywaniu GWAŁTU w gierce o murzynie na jetpacku? Jedyny cel tego to zaspokajanie chyba jakichś chorych fetyszy i walenie sobie gruchy przed kompem. Jeśli ktoś chce grać ofiarę gwałtu to może to robić bez odgrywania go. Po prostu dogadać się z człowiekiem, który miałby być napastnikiem IC i ugadać, że coś takiego miało miejsce IC.



#8 Itek

  • Support
  • Discord:Itek#2463


Napisano 4 tygodni temu

Nie no tutaj mccon ma racje po chuj chcesz odgrywać gwałt XD Tak bardzo zależy Ci na odgrywaniu GWAŁTU w gierce o murzynie na jetpacku? Jedyny cel tego to zaspokajanie chyba jakichś chorych fetyszy i walenie sobie gruchy przed kompem. Jeśli ktoś chce grać ofiarę gwałtu to może to robić bez odgrywania go. Po prostu dogadać się z człowiekiem, który miałby być napastnikiem IC i ugadać, że coś takiego miało miejsce IC.

Nie wiem jaki jest tego cel i nie chcę wiedzieć, ale co Cie interesuje kto coś robi przed kompem xD? Najpierw, żeby zacząć sobie walić gruchę przed kompem, druga strona musi wyrazić zgodę na odegranie takiego czegoś - CZYLI automatycznie osoba wyrażająca zgodę nie ma nic przeciwko takiemu RP. Więc problemu nie ma. Oczywiście mogą zrobić tylko szybkie /do itd. To się nazywa wolny wybór. 

Mi tu chodzi po prostu o to, żeby nie usuwać kompletnie tej opcji z gry, bo po co? Będzie mało osób faktycznie to odgrywających, ale po co to usuwać? Jednak ta mniejszość jest, można się z nią liczyć bądź nie. Ja nie mam zamiaru tutaj ich reprezentować itd, ja po prostu nie wiem po pozbywać się czegoś co wywołuje małe szkody dla ogółu serwera.



#9 devilscup

  • Użytkownik Premium
  • Discord:devilscup#3137

Napisano 4 tygodni temu

Dzięki za feedback. Dodajemy poprawkę co do akcji gwałtów:
"W przypadku, jeżeli obie strony wyrażą zgodę na granie tego typu akcji istnieje kategoryczny zakaz udostępniania i dzielenia się tym "niesmacznym roleplay" na forum publicznym."

 

Oraz dodajemy nową zasade: Postacie pochodzenia polskiego.



#10 devilscup

  • Użytkownik Premium
  • Discord:devilscup#3137

Napisano 3 tygodni temu

Nowe zasady:

  • Strzelanie "z dachów" i freeze w drzwiach (przewaga obrońcy)
  • Postacie małoletnie
  • Okradanie interiorów






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych