>

Skocz do zawartości

W niedzielę o godzinie 20:00 odbędzie się casting do Therriault Bunnies, więcej informacji tutaj: LINK

Trwa rekrutacja do ATF - szczegółowe informacje znajdują się w ich temacie. Do swoich szeregów graczy poszukuje także DEA, o czym więcej informacji tutaj.

Trwa rekrutacja do Department of Public Works, aplikuj juz teraz!


* * * * - 11 głosy

Zaczynamy prace ogrodowe!


  • Nie możesz odpowiedzieć
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sim00n

  • Konta premium, bugi, skargi na ekipę

  • Główny administrator
  • Skype:szymon19951995 Mój stan
  • Miejscowość:New York

Napisano 4 tygodni temu

*
Popularny

Witajcie,

 

Na końcu naszej lektury na temat sposobów, na które korpo szczury chcą zniszczyć Internet i to co w nim dobre, obiecaliśmy, że w tym tygodniu wydamy aktualizację skryptu. Tak więc przychodzimy Wam z oczekiwanym tematem i zmianami skryptowymi.

Zapnijcie pasy i wczytajcie się w 1,500 słów na temat nowości na LS-RP.

 

1500682336.png

 

Boty

 

Jak pewnie zauważyliście, od paru dni w okolicach Dolby Theater na Alei Gwiazd kręci się spora ilość botów. Dzięki usprawnieniom skryptowym, o których piszemy niżej, możemy teraz wstawiać nieograniczoną ilość botów na serwer. W związku z tym wyposażyliśmy miasto w kilkadziesiąt takich czerenśniaków, których możecie użyć do grania wszelakich akcji. Ktoś mi podpowiedział, że jeżeli odpowiednio nastraszycie żula to odda Wam resztki swoich pieniędzy.

 

Jako dodatkowy smaczek do botów, wyposażyliśmy je również we wszystkie animacje dostępne na serwerze a także obiekty przyczepialne dlatego radzimy trzymać się z daleka od kwadratowych skurwieli z broniami. Kolejnym dodatkiem jest także mowa botów, dzięki której podobnie jak na wydarzeniu Yukon, boty mogą rozmawiać ze sobą jak i również z Wami.

 

Dzisiaj rozwijamy też życie nocne serwera i dajemy Wam do dyspozycji specjalnego bota, który odgrywa ... imigrantkę próbującą zarobić na życie we wielkim mieście niczym w filmie Showgirls. Taka wesoła pani umili wam wieczór jeżeli odpowiednio się nią zajmiecie. Całkiem ochotnie przyjmie też od Was napiwki, którymi potem będzie musiała się podzielić z właścicielami biznesów, dla których pracuje. Liczymy, że w klubach będzie niedługo jak u Maxima w Gdynii.

 

1500682343.png

 

Zmiany w pojazdach

 

Zaczynając od usprawnień w interakcji ze skryptem, dodaliśmy brakujący od 5 lat skrót na wyłączanie silnika tą samą kombinacją klawiszy co jego odpalanie - klawisz chodu + klawisz sprintu. Przy gaszeniu silnika pojawi się również informacja podobna do odpalania silnika, abyście wiedzieli, że silnik jest na pewno zgaszony. Jeśli o zapalaniu i zgaszaniu mowa, światła w pojazdach mogą być teraz używane o każdej porze dnia lub nocy.

 

W skrypcie kradzieży pojazdów zmieniliśmy styl komendy kabelki z dużego tzw. "GameTextu" na łatwiejszy do czytania dialog. Skrypt kradzieży został też udostępniony dla grup ścigantów (duh).

 

Z mniejszych zmian balansu i naprawy bugów, zablokowaliśmy możliwość tankowania jednego pojazdu przez kilka osób na raz, co pozwalało na tankowanie większej ilości paliwa niż mieści się w baku. Aby przywrócić trochę do życia mechazordów, podnieśliśmy ceny naprawy pojazdów, jeżeli naprawa jest wykonywana przez bota a nie faktycznego mechanika - gracza. I na samym końcu, zablokowaliśmy możliwość ujeżdżania roweru, który ma mniej niż 350HP aby ukrócić trochę znęcanie się nad rowerami jak by to były składaki z PRLu.

 

1500682361.png

 

Mniejsze poprawki skryptowe i duże zmiany pod maską

 

Po miesiącach walki w końcu uporaliśmy się ze niesławnym bugiem "zmiany świata", który powodował wyrzucenie wszystkich graczy będących "na dworzu" na zupełnie inny świat. Bug spowodowany jednolinijkowym błędem logicznym w kodzie został usunięty a dla ciekawskich, niechciana zmiana świata wykonywała się w rzadkich przypadkach przez skrypt komendy /przejazd.

 

W skrypcie więziennym dodaliśmy nową placówkę do przetrzymywania oprychów na terenie Angel Pine, a wszyscy oficerowie więzienni dostali teraz możliwość używania paralizatorów.

 

Dodatkowo:

  • Zablokowaliśmy możliwość sprzedaży drzwi, które są magazynami produkującymi narkotyki.
  • Poprawiliśmy nicki nad botami, które "prześwitywały" na wszystkie światy pojawiając się w waszych interiorach.
  • Poprawiliśmy bug, który pozwalał na przejmowanie stref będąc w interiorze R*.
  • Dodaliśmy 2 nowe cornery w okolicach Glen Parku.
  • Dodaliśmy czasowe rozkładanie się zwłok porzuconych na ziemi dzięki czemu zwłoki znikną ze świata gry po 7 dniach.
  •  

     

    Na samym końcu tej sekcji, jesteśmy dumni ogłosić, że po ponad 30 godzinnemu wysiłkowi Raydexa i kilkunastu godzinom testowania ekipy, skrypt LS-RP został przeniesiony na nowy plugin MySQL, najnowszą wersje streamera Incognito, a także najnowszą wersję sscanfa i paru innych pierdół. Jeżeli niewiele Wam to mówi to już śpieszę z analogią. Wyobraźcie sobie, że jeździcie 2005 Hondą Accord w gazie z gównianym wyposażeniem i niewygodnymi siedzeniami. Powyższe zmiany to upgrade na stylowy 2017 Chrysler MKZ 3.0 turbo. Dzięki zmianie plugina MySQL powinniście zauważyć o wiele mniej przypadkowych, kilkusekundowych lagów; a dzięki aktualizacji reszty pluginów my programiści mamy teraz trochę więcej narzędzi na wprowadzanie fajnych rzeczy ... jak na przykład:

     

    1500682353.png

     

    Obiekty na świecie 0

     

    Crème de la Crème dzisiejszej aktualizacji są zmiany, które wprowadzamy do operowania obiektami "na dworze" (na świecie 0). Opisywaliśmy już milion razy dlaczego organizacje przestępcze nie mogą mieć object packów, dlaczego nie wstawiamy ławek i grillów przed domy graczy i dlaczego unikamy tworzenia wielkich osiedl na miarę tego, którego stało na miejscu Alhambry. Z dzisiejszą zmianą skryptową to wszystko się zmienia.

     

    Dzięki świetnej pracy Raydexa i udogodnieniach naszego nowiutkiego Chryslera możemy dzisiaj wprowadzić strefy streamowania obiektów. ... Już nakręcam analogię. Wyobraźcie sobie, że idziecie chodnikiem przez środek jakiejś metropolii ... na przykład Bydgoszczy .. i do każdego przechodnia musicie mówić dzień dobry. Po przejściu paru bloków zaczęłoby to być męczące. Lepiej byłoby gdybyście mówili dzień dobry tylko do tych ludzi, których znacie - czyli bardzo małej liczby osób. Tak właśnie będą działać strefy obiektów. Dzięki nim, zamiast ładować do Waszego komputera każdy jeden obiekt na świecie 0, skrypt będzie teraz ładował tylko te obiekty, w których strefę streamowania wejdziecie.

     

    Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że każdy z 15 domków na Grove Street ma na podwórku 30 obiektów. Jadąc przez Grove Street nie wczyta Wam się żaden z tych 450 obiektów, do póki nie wejdzie na działkę, na której te obiekty się znajdują. Wtedy wchodząc w strefę domku zobaczycie wszystkie 30 obiektów a przenosząc się na działkę sąsiada - na przykład Toniego Sosy, zobaczycie jego obiekty.

     

    No dobra dobra, mów mi jak mam sobie wstawić te obiekt mówisz ... Nie tak szybko. O ile pozwalamy teraz każdemu na posiadanie obiektów na świecie 0 to musimy to jednak jakoś limitować ponieważ wiemy, że jest wśród Was sporo budowniczych i już teraz mamy na serwerze 130,000+ obiektów, ta liczba wzrasta a dowolne tworzenie obiektów na świecie 0 bardzo szybko wymknie się spod kontroli. Dlatego aby posiadać obiekty na świecie 0 potrzebujecie dwóch rzeczy - admina, który wstawi Wam strefę (co każdy admin będzie robił bez problemu), a także nowego przedmiotu z Balon Shopu, który będzie kosztował 10,000 GS. Jeden taki przedmiot da Wam możliwość postawienia 30 obiektów.

     

    Każda strefa jest przypisywana na pickup Waszych drzwi i ustawiana ręcznie przez admina na rozmiar Waszej działki. Przedmiot zakupiony w Balon Shopie pojawi się w inwentarzu Waszej postaci i wystarczy użyć go na terenie działki. Od tego momentu będziecie mogli dowolnie edytować obiekty na świecie 0 w obrębie Waszej strefy.

     

    Zmiany dotyczące obiektów na świecie tyczą się wszystkich obiektów tak więc zarówno zwykli właściciele działek jak i organizacje mogą prosić o strefy i używać przedmiotu z Balon Shopu na wypełnienie swojego terytorium obiektami.

     

    Wraz z tym skryptem wchodzi też komendą /area, która pokazuje Wam w jakiej strefie się aktualnie znajdujecie. A jeżeli jesteśmy już w temacie obiektów, to dodatkowo zasięg komendy /ogate został zwiększony aby pomóc Wam tworzyć windy.

     

    1500690433.png

     

    Nowy portal

     

    Jak pewnie również zdążyliście zauważyć, na stronie głównej serwisu widniej nowa szata graficzna. Eksperymentowaliśmy ostatnio z różnymi portalami i bazując na Waszych komentarzach zdecydowaliśmy się powrócić do portalu zintegrowanego z forum. W obecnej wersji na stronie głównej widzicie 5 ostatnich aktualizacji, linki do ważniejszy podstron serwisu jak giełda czy zgłoszenia, a także sekcje W grze, IC i Ekipa, która wydają się nam szczególnie przydatne.

     

    W zakładce Ekipa pokazujemy teraz aktualny skład ekipy bazując na rangach forumowych a więc nie zobaczycie na liście moderatorów selera, który zginął w tragicznej libacji alkoholowej kilkadziesiąt lat temu (chyba .. w sumie to nikt nie wie ¯\_(ツ)_/¯) i nikt nie pamiętał żeby go usunąć. Pod rangą każdego członka zobaczycie, krótki opis jego obowiązków i ten opis będzie również widoczny pod avatarem przy każdym poście takiego admina. W ten sposób staramy się Wam uprościć dostęp do naszych obowiązków dzięki czemu szybciej załatwcie jakieś sprawy zamiast czytać "skontaktuj się z <x>".

     

    Po paru eksperymentach zatrzymaliśmy się na Lskowych niebieskich kolorach, a z braku fajnie prezentujących się screenshotów z GTA SA, które mogłyby wypełnić stronę główną, zastąpiliśmy je ślicznymi widokami z GTA V, które jest również częścią franchisu GTA. Jeżeli macie jakieś dodatkowe sugestie nad zmianami to chętnie usłyszymy ciekawe pomysły w komentarzach!

     

     

    Po żuberku ...

     

    Przy pisaniu aktualizacji nie nadążaliśmy dowozić Raydexowi pizzy i Redbulli bo tak zapierdalał, więc możecie mu podziękować na profilu za pierwszą pełno-rozmiarową aktualizację jakimiś kuponami rabatowymi do biedronki :)

     

    Pisząc aktualizację wspomnimy przy okazji o nowym narybku w ekipie, a mianowicie moderatorach forum: paxx i Hippo; supporterach: Verevi, Michu, login1, Expandera, Djabeu a także nowym i wypromowanym gamemasterom: Karaś i fabrekas. Niestety po 3 latach nieustannej służby dziękujemy też Karolinie za całą włożoną w LS-RP pracę <3

     

    I to tyle na dziś! Jak widzicie dzięki zapałowi i pomysłom Raydexa zaczynamy znowu aktualizować skrypt na wysokich obrotach i w ciągu następnych 30 dni powinniście spodziewać się kolejnych nowości.

     

    Miłej weekendowej gry,

    Ekipa Los Santos Roleplay!



    #2 Sim00n

    • Konta premium, bugi, skargi na ekipę

    • Główny administrator
    • Skype:szymon19951995 Mój stan
    • Miejscowość:New York

    Napisano 4 tygodni temu

    *
    Popularny

    Tak już poza oficjalnym ogłoszeniem, chce jeszcze osobiście przekazać pare myśli, które mnie naszły.
     
    Obiekty
     
    Po pierwsze trzeba zaadresować tak zwanego słonia w pokoju a mianowicie obiekty na świecie zero za opłatą 10zł. Dobrze zdaje sobie sprawę, że w temat wpadną zaraz Janusze (przykład), których wypowiedzi będą brzmiały mniej więcej "COO JAK TO 10ZŁ POJEBAŁO WAS JA CHCE ZA DARMO!!!!". Mam jednak nadzieje, że tym z nas, którzy praktykują na co dzień coraz rzadsze zjawisko używania mózgu, nie uruchomi się przysłowiowe (na lsce) śmigiełko i nie wdacie się w żadne przepychanki z osobnikami, którzy na razie utrzymują się z kieszonkowego od mame i tate. Niech się wyszaleją, moderatorzy to potem posprzątają a na końcu ktoś może jeszcze raz ładnie podsumować, dlaczego wysoka opłata za coś takiego jak obiekty na świecie 0 jest wymagana. Znacie nas i wiecie, że zysk z LS-RP jest w 100% przeznaczany na serwery, domeny, licencje TS i forum a cała reszta jest wydawana na gry w losowaniach. Większość z nas jest na studiach albo ma pracę i nie potrzebujemy 4zł na Heinkena z premek ;)
     
    Hurr Durr
     
    Kolejną sprawą, o której chce napisać to coś co frustruje ostatnio chyba praktycznie każdego członka ekipy. Cytuje teraz treść jednego z ticketów sprzed paru dni:
     

    [...] Po prostu wkurwia mnie fakt, że mamy kontakty w mieście, gramy ładnie - skarg na nas nie ma, zrobiliśmy akcję fabularną i musimy dalej robić jakieś wymyślone misję Wasze żeby dostać dostęp do jednej broni przez całe [...] miesięcy gry, niby idziecie graczom na rękę, ale tego jakoś nie widać. Jeszcze rozumiem jakbyśmy prosili o jakieś [...], czy nie wiadomo co na /call, ale nie o [...].

     
    Pogrubiony fragment to tekst, który wywołuje w nas dosłownie wściekłość. Od czasu zmian z początku roku mam tak diametralnie zmienione podejście do graczy, że zarzucaniem nam przeciwieństwa jest po prostu poniżej poziomu krytyki. Dostęp do wszystkiego jest 10x prostszy niż w przeszłości, GMi są praktycznie ciągle do Waszej dyspozycji, kary za głupie pierdoły zostały wyeliminowane a fajna, zdrowa rozgrywka jest stale propsowana i wspomagana. Głupie malkontenctwo i oczekiwanie, że wszystko się dostanie za nic grając totalne gówno, to głównym powód na odmówienie Waszych próśb w ticketach. 
     
    I oczywiście to tylko część graczy, ale jak się tego codziennie trochę zbiera to buduje się w niektórych członkach ekipy uraza i dlatego takim nieoficjalnym postem chce to zaadresować. Nie jesteśmy perfekcyjni, ale staramy się prowadzić serwer najlepiej jak się da i oczekujemy trochę szacunku za to, że macie fajne miejsce do gry.
     
    Jak dojść do ekipy
     
    Ostatnim tematem, który ostatnio widuje na PW jest pytanie o dołączenie do ekipy. Jak się dostać? Kogo bierzecie? Co mogę zrobić żeby wejść?
     
    Odpowiedź jest nudna ale prawdziwa ... Do ekipy ludzi bierzemy w falach po kilka osób i robimy to kiedy wykruszy nam się parę osób w ciągu paru tygodni lub kiedy nagle jest wzrost graczy na serwerze.
     
    Jak się dostać? Kiedy potrzebujemy nowych ludzi w ekipie, piszemy w wewnętrznym dziale temat, w którym każdy może zaproponować dowolne osoby z serwera. Potem nad takimi ludźmi dyskutujemy, głosujemy, trójca czerwona daje finalny stempel i wtedy takich prospektów zbieramy na TS i pytamy czy mają chęć nam pomóc.
     
    Jak sprawić żeby ktoś Cie zaproponował? Praktycznie każdy post z propozycją zaczyna się mniej więcej od "weźcie <x>, koleś zajebiście kreatywnie gra i nigdy nie gówniakuje w żadnych borutach z drumberami". ¯\_(ツ)_/¯
     
    Dobra, teraz to już na serio tyle. Piona.

    #3 nayar

    • Użytkownik Premium

    Napisano 4 tygodni temu

    Po żuberku ...

     

     

    jak krzysztof to amareny



    #4 Pukawka187

    • raised by the TV

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    Post zawiera lokowanie produktu.

    Superowa aktualizacja, a po śliczne zdjęcia z gta_sa.exe zapraszam na http://ls-rp.net/top...eymarmougetcom/ (podobno nie istnieją).



    #5 Saurafel

    • And his Polish lap dog goes...

    • Użytkownik
    • Skype:ctrlaltdelte Mój stan
    • Steam ID:Saurafel
    • Miejscowość:Lublin

    Napisano 4 tygodni temu

     

     

    a już myślałem że jakiegoś buga znalazłem a to update. Bardzo miło się to czyta. Pamiętam jak świeżo wstawiliście boty do centrum, jadę z daleka patrzę tyle ludzi w centrum i mówię: co jest kurde, ludzie w centrum normalnie grają? A tu nie, boty prowadzą normalniejszą rozgrywkę. Teraz już wiem czemu wczoraj rano wszystkie obiekty znikły. Dobra robota Raydex.

     

     

    ps. Strefę remizy ponoć miał arjel powiększyć.


    Użytkownik Saurafel edytował ten post 4 tygodni temu


    #6 Tequr

    • ☮ Czołguwa ☮

    • Użytkownik
    • Miejscowość:Daleko, ale nie tak bardzo.

    Napisano 4 tygodni temu

    No tak, dorwał się młody do klawiatury i psuje.

    Dlaczego kod nie został w dużej mierze zoptymalizowany?



    #7 sloik

    • I will be godfather

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    Niby fajnie, bo odciąży może tam jakoś ten serwer (obiekty), ale trochę chujowo to wygląda, bo nawet jadąc obok nie będę widział tych obiektów, a będę musiał wjechać na teren żeby to zauważyć. W sensie rozumiecie, jadąc ulicą i widząc np. czarnuchów siedzących na chodniku na animacji .krzeslo, będę musiał wejść na chodnik, aby zauważyć obiekt 2121, chyba że rozwiązane będzie to inaczej w tym przypadku.

     

    Nie mniej jednak, dobra robota.


    Użytkownik sloik edytował ten post 4 tygodni temu


    #8 gehi

    • rest in peace el pocho antrax

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    zart super chlopacy oby tak dalej



    #9 BRTEK

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    kary za głupie pierdoły zostały wyeliminowane

     

    Chyba po wyrzuceniu MICHSON'a88 z ekipy (dlatego).

     

    No, ale ogólnie to najs, jak mnie uwolnicie to będę grał.  :ph34r:



    #10 PijanyNinja

    • Użytkownik
    • Miejscowość:Easthampton

    Napisano 4 tygodni temu

     

     

    a już myślałem że jakiegoś buga znalazłem a to update. Bardzo miło się to czyta. Pamiętam jak świeżo wstawiliście boty do centrum, jadę z daleka patrzę tyle ludzi w centrum i mówię: co jest kurde, ludzie w centrum normalnie grają? A tu nie, boty prowadzą normalniejszą rozgrywkę. Teraz już wiem czemu wczoraj rano wszystkie obiekty znikły. Dobra robota Raydex.

     

     

    ps. Strefę remizy ponoć miał arjel powiększyć.

    aeeee to jest gówno, niech tylko obiekty na prywatnych strefach tak działają a nie w tak (teoretycznie) ważnym miejscu jak remiza...



    #11 TrustNoOne

    • Użytkownik
    • Miejscowość:SAMERS

    Napisano 4 tygodni temu

    Ta remiza już naprawiona jest. Jechałem 30 minut obok niej ulicą i wszystko było normalnie.



    #12 Akro

    • gitaruwa22

    • Moderator serwera
    • Miejscowość:Wrocław / Częstochowa

    Napisano 4 tygodni temu

    aeeee to jest gówno, niech tylko obiekty na prywatnych strefach tak działają a nie w tak (teoretycznie) ważnym miejscu jak remiza...

    wszystko zależy od wielkości strefy, po prostu tutaj ktoś ustawił za małą i trzeba to było poprawić



    #13 Shao.

    • pan Szao.

    • Użytkownik
    • Miejscowość:Jaworzno.

    Napisano 4 tygodni temu

    ja naprawde nie rozumiem czemu tak uparcie zmieniacie stronę głoną jak stara była najlepsza a teraz to jakies kurwa cos

    ps wolny internet tam mi posta wywaolono hurr durr 



    #14 dzonny

    • szukam dayz rp

    • Zasłużony

    Napisano 4 tygodni temu

    a tam gadacie, tak czy siak luksusowy update



    #15 Chytrus

    • MICHAŁEK ESCOBAR

    • Użytkownik
    • Skype:janusz.chrystusxd Mój stan
    • Steam ID:fucchead
    • Miejscowość:arkowe środowisko

    Napisano 4 tygodni temu

    portal dobry bo pomagałem przy nim!!!!!!

    #16 arjel

    • Scenariusze, eventy długoterminowe

    • Gamemaster

    Napisano 4 tygodni temu

    Za to jak pokazywała się remiza ja biorę pełną odpowiedzialność, bo dopiero testowałem skrypt jako pierwszy ustawiając ją i nie do końca chyba to przemyślałem, a potem zabrakło mi czasu na zrobienie poprawki. 



    #17 Prezes2

    • 170k za reportera, olewam 3dsmaxa, mistrz komedii

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

     

     

    Zaczynamy prace ogrodowe!

    Drumber został już wycięty z polskiego ogródka serwisowego

     

    //edit: jeszcze Starego Ardo wytnijcie i Starą to wrócę do gry


    Użytkownik Prezes2 edytował ten post 4 tygodni temu


    #18 gehi

    • rest in peace el pocho antrax

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    potraktowali go jak chwasta



    #19 Sajmons

    • Użytkownik

    Napisano 4 tygodni temu

    Fajna sprawa z tymi obiektami na strefach, ale proste pytanie. Jeszcze pamiętam zza czasów captivi, jeżeli posiadało się strefę domku, to stawiając obiekt za nią wyskakiwała informacja, że obiekt nie może zostać zapisany, ponieważ znajduje się za strefą - tutaj też wprowadziliście to rozwiązane?



    #20 Suspect

    • Peace of Mind

    • Użytkownik Premium
    • Skype:enlyr08 Mój stan
    • Miejscowość:Warszawa

    Napisano 4 tygodni temu

    sztosik aktualizacja







    Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych