Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ememens 3 101 Napisano 24 Czerwca 2012 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Przedstawiamy Wam jedną z kluczowych części poradnika - dotyczyć ona będzie podstawowego elementu składają serwer w całość a mianowicie hasła "roleplay". Pojęcie roleplay jako budowa własnego świata: Roleplaying, gry fabularne. Chodzi tu o stworzenie unikalnej, fikcyjnej postaci, która żyje w świecie GTA San Andreas, odzwierciedlanym przez nas na serwerze. Kilka osób biorących udział w zabawie, znanych jako Gamemasterzy, kontroluje rozgrywkę, świat przedstawiony, rozstrzyga kwestie sporne i ogólnie kreuje świat. Możesz tutaj kreować i rozwijać swoją postać, tworzyć jej historię, stawiać sobie kolejne cele i dążyć do ich realizacji. Tworzone przez społeczność postacie są różne, mogą je łączyć wspólne cele, poglądy bądź organizacje lub mogą być całkowicie różne (ale zgodne z uniwersum). Zasadą nadrzędną w trakcie gry na serwerze jest pozostanie w postaci. Przez ten termin, określany również jako gra In Character, określa się ogół czynności, które podejmuje postać żyjąca w świecie przedstawionym. Pod wyrażeniem IC nie kryje się nic innego, jak wcielenie się niczym aktor w kreowany charakter i odtwarzanie zachowań dla niego realistycznych, dążenie do założonych przez niego celów, interakcja z innymi graczami, koniec końców - granie swojej roli. O to właśnie chodzi. Tworzenie własnego bohatera: Jak przeczytaliście wcześniej - uczestnictwo w rozgrywce wymaga wykreowania postaci będącej wirtualną wersją człowieka. Aby ułatwić sobie to zadanie, wystarczy w prosty i logiczny sposób skonstruować tożsamościowe elementy a następnie zmontować je w całość, zyskując indywidualnego oraz odrębnego avatara. Od czego zaczniemy? Od wstępnego przeznaczenia - chcesz być przykładnym obywatelem czy też stać po drugiej stronie barykady? Jakie cechy opisują Twoją postać? Najlepszym pomysłem jest zamknięcie oczu i wyobrażenie sobie naszego idealnego e-towarzysza. Kiedy już tego dokonasz, wystarczy tylko dobrać odpowiednie imię i nazwisko, wiek oraz narodowość. Przydatna w tym momencie może okazać nam się ukazana wyżej strona "Fake Name Generator", gdzie w prosty sposób możemy wylosować dowolny zestaw imienia i nazwiska przy użyciu jedynie kilku istotnych opcji zawężających nasze pole poszukiwań. (kliknij w obrazek aby przejść do strony) Osoba gamemastera Gamemaster/GM - osoba, która ma pełną kontrolę nad światem. "Opowiada" (narrator) historię danego uniwersum i organizuje jego życie. Mistrz gry tworzy w świecie różne wydarzenia, wypadki, przygody jak i kontroluje każde inne, wynikłe z samej rozgrywki graczy bądź jakiejś mechaniki świata. Taka osoba może też wcielać się w postacie poboczne/epizodyczne. GM ma pełną wiedzę o świecie i rozwiązuje też kwestie sporne - jest sędzią, podczas akcji zawsze można go zawołać w celu rozwiązania konfliktu lub się poradzić. GM nie może sterować graczami jednakże (jeżeli ktoś nie zrozumiał tego z poprzednich zdań) może sterować jej losem podczas jakiejś akcji np. gracz A brał udział w strzelaninie z graczem B i gracz A przeszedł w stan BW to GM ma prawo uznać, że postać A musi w tym momencie zakończyć grę poprzez CK. Komendy narracyjne - /me i /do W grze do przedstawiania działań i ich rezultatów mamy 2 komendy. Przyjęte jest, że pierwszą wyrażamy wykonywane przez naszą postać czynności np. /me otwiera paczkę chipsów i zaczyna zajadać się nimi. Można też np. napisać /me otwiera paczkę chipsów i zaczyna je jeść jak świnia. W takiej sytuacji do rozbudowania tak prostej czynności i zachęcania do interakcji możemy użyć komendy /do- którą opisujemy postać i otaczający ją świat jeżeli jakoś na niego wpłynęliśmy. np. przy tej akcji z chipsami możemy napisać /do Okruszki zaczęły się sypać na podłogę i ubranie. Jeżeli np. jesteśmy w trakcie robienia graffiti na jakiejś ścianie i odgrywamy to na /me to, gdy ktoś przechodzi powinniśmy napisać /do Na ścianie widnieje w połowie ukończone graffiti, czy coś w tym stylu- opisujemy otoczenie. Właśnie rozwaliłeś przystanek autobusowy, przyszła nowa postać i nie widziała jak go rozwaliłeś? Napisz /do Przystanek został zdemolowany. Masz unikalny wygląd i cechy postaci, które widać? Napisz /do Gienek ma zabandażowaną dłoń. /do Gienek wygląda na zdenerwowanego. Co do samego /do i postaci. Serwer oferuje również komendę /opis. Opis tyczy się bezpośrednio naszej postaci i umożliwia nam, jak sama nazwa mówi, opisanie jej- jednak tylko cech zewnętrznych, które ktoś mógłby zobaczyć realnie. Gdy napiszemy taki opis na naszej postaci pojawia się tekst, który "chodzi" z nami. Zamiast co chwilę pisać /do Gienek ma słomiany kapelusz na głowie, napisz sobie /opis Gienek ma słomiany kapelusz na głowie. Dodatkowe rady dot. komend narracyjnych Rady co do /me i /do, trochę o rozgrywce. Po pierwsze i najważniejsze- trzeba stosować poprawny język, najlepiej bez kolokwializmów i jakiś pseudo śmiesznych internetowych tekstów w stylu "/me zajebał mu lepe na prawe ucho" jest to słabe i świadczy o niskim poziomie gracza. Po drugie- odpalanie fajki przez 10 linijek łącznie z opisem zapalniczki, ubrań i sposobu ruchu to też bardzo słaba akcja. Chociaż z tymi długimi /me jest tak, że czasami fajnie to wygląda, ale nie ma co przesadzać. Jak grasz jakąś może wolniejszą akcję i sobie siedzisz z kimś w barze to walenie takiego /me może budować "filmowy" klimat jednak nie przesadzajmy normalnie z tą szczegółowością. Ruchanie się w grze pół godziny jest chore. Produkowanie się 5 minut by opisać 3 sekundową czynność też jest słabe. Nie bójcie się także używać animacji- nic nie szkodzi, że ktoś może jej nie zobaczyć, o to chodzi. Masz animację odpalania szluga to go odpal, wpisz /p lista, użyj przedmiotu i tyle- w niczym nie jest lepszy koleś co by to pisał 2 minuty. Troszkę realizmu też wchodzi, ktoś może czegoś nie zobaczyć, coś mu umknie. Też trzeba wiedzieć kiedy, czasami bójkę można zacząć i skończyć bez /me i tylko się bić, a czasami trzeba wszystko napisać na /me - np. jak robicie wjazd na dzielnicę, chcecie szybko kogoś pobić, zachować jakąś dynamikę, napaść kogoś- normalnie bijecie w grze. Jednak jak akcja jest spokojniejsza, jesteś w jakimś lokalu i ktoś cię np. zdenerwował rozmową, chciałeś rozwalić komuś krzesło na plecach, rzucić nim o ścianę- lepiej przy takich akcjach i zamierzeniach używać /me, gdyż buduje to fajny klimat i daje też pograć drugiej osobie. Ważną rzeczą jest także pamiętanie o tym, że jesteś częścią świata. Co to znaczy? Wróćmy np. do przykładu z graffiti- w realu nie obmalujesz całej ściany w 10 sekund. Stanie 10 sekund z animacją, czy /me maluje graffiti, zrobienie SSa miejsca i pójście do Photoshopa jest słabe. Dajcie możliwość komuś zobaczenia was, zadzwonienia po psy, albo nawet sami to zróbcie. Super urozmaicenie do gry i jeszcze fundujecie rozgrywkę innym frakcjom, mają co robić. Pobiłeś kolesia? Odegraj osobę 3cią, która dzwoni po psy, daj nawet swój lekki opis. To raczej tyle. GawlWhalt, Ansvelul, ArorceHog i 702 innych lubią to Czym jest Role Play?* Czym jest Role Play?v2* Rozwój postaci, immersja.* Propozycje, sugestie, uwagi - PW. Prośby dot. gry etc. - discord. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi