Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. rodem 643 Napisano 16 Listopada 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 (edytowane) Hej, postaram się w miarę prosty sposób przedstawić jak zrobić własną cutscenke z animacjami od r*. Jest to jeden z różnych sposobów którego się nauczyłem, z góry chciałbym napisać że sam wybitnie dobry nie jestem w tego typu rzeczach ale myślę że dam radę Was nauczyć. 1. Co pobrać? Pierwszą rzeczą którą musimy zrobić, to pobranie odpowiedniej wersji blendera w tym przypadku korzystamy z 2.79 (klik). Przed uruchomieniem, musimy pobrać jeszcze funkcje która pozwoli nam wrzucić do Blendera skiny, obiekty itp. (klik) Gdy już pobraliśmy, należy wrzucić folder o nazwie space_view3d_gta_tools do folderu Addons, zostaje nam uruchomić Blendera. Jeśli już to zrobiliśmy, wchodzimy w zakładkę User Preferences, klikamy Add-ons następnie zaznaczamy kwadracik przy opcji GTA TOOLS na koniec zapisujemy tą opcje naciskając na Save User Settings. Spoiler 2. Wgranie skina/obiektu - jak to zrobić? Klikamy na zakładkę GTA, po czym pod DFF IMPORT zaznaczamy dwa kwadraty obok opcji Show Import i Show Texture. Następnie klikamy w IMPORT i wchodzimy do folderu z naszym skinem i go importujemy do Blendera ( ważne żeby pliki txd i dff miały taką samą nazwę !!! ). Pokaże się nam na planszy skin bez tekstury, aby nadać teksturę klikamy na dolnym pasku białe kółeczko i wybieramy opcję Texture. Usuwamy światło w prawym górnym roku naciskając na nią prawym przyciskiem myszy i wybraniem opcji Delete, ostatnim krokiem jest ustawienie w World Ambient Occlusion i Environment Lighting na 0.5. Spoiler przybliżamy/oddalamy się za pomocą scrolla, obracamy kamerę naciskając. 3. Poruszanie postacią, nadanie jej animacji. Gdy chcemy poruszać postacią razem z szkieletem klikamy na naszą postać w prawym górnym rogu . Aby nadać animacje klikamy na nasz skin w prawym górnym rogu i zmieniamy w dolnym pasku z Object Mode na Pose Mode. Pokaże nam się wtedy na lewo okienko IFP Import, naciskamy na Select IFP File. Wtedy wybieramy plik z animacją która nas interesuje (klik <- wszystkie animacje z cutscenek). Tutaj zaczynają się pierwsze schodki, problem w tym że musimy sami szukać danej animacji której chcemy użyć ( w moim przypadku, użyłem cat2.ifp ). Kiedy już znaleźliśmy animację, wybieramy kogo postawę przyjąć ma nasz skin, jeśli wybraliśmy naciskam przycisk Load pod spodem, klikamy PLAY na dolnym pasku i otrzymujemy finalny efekt. Spoiler Jeśli chodzi o synchronizację dwóch animacji na raz, należy dodać jeszcze jednego skina i ustawić w tej samej pozycji co pierwsza postać, po tym każdemu z osobna nadać rolę którą ma odgrywać. Jak powinna wyglądać nasza scena: Spoiler 4. Nagranie sceny i zapisanie Aby nagrać naszą cutscenke należy ustawić kadr w odpowiednim dla nas miejscu, gdy już to zrobiliśmy klikamy na prawo w znak aparatu (render) i w zakładce Output z opcji PNG zamieniamy na AVI Raw. Po tym w tej samej zakładce naciskamy w i wybieramy gdzie ma zostać zapisany nasz filmik. Ostatnim krokiem jest kliknięcie w to oczko przy każdym z naszych skinów aby zniknęły im szkielety. Finalnie klikamy w o to znaczek na dolnym pasku i czekamy aż skończy się cała animacja. Filmik powinien nam się zapisać w miejscu które wybraliśmy. Spoiler 5. Jak wgrać mapę z GTA SA? Aby wgrać mapę, potrzebujemy Map Construction (klik), wrzucamy wszystkie pliki do głównego folderu z GTA i odpalamy . Naciskamy LOAD i lecimy do miejsca które nas interesuje, klikamy na to miejsce ( jeśli chcemy zaznaczyć więcej terenu naciskamy CTRL + PPM ). Gdy już to zrobiliśmy klikamy dwa razy na ten obiekt, powinno nam się pokazać okienko, zapisujemy nazwy z model i texture. Gdy już to zrobiliśmy pobieramy ALSI IMGEDITOR (klik) wchodzimy w idziemy do i wybieramy gta3.img, wpisujemy nazwę pliku które otrzymaliśmy z model w okienku i klikamy w tą strzałkę i exportujemy do przygotowanego folderu. Tak samo robimy z drugą nazwą. Jeśli to zrobiliśmy, zamieniamy nazwy plików dff i txd aby miał taka samą. Wchodzimy do Blendera i zamiast Character wybieramy Other, na koniec importujemy. Spoiler w razie problemow pisac rodem#412 Edytowane 20 Listopada 2020 przez Rodem madeg123, euromaker, kalg0nnorek i 24 innych lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ngsWizzy 784 Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 fajne szkoda ze blender rodem lubi to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elomariusz 1 086 Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 fajnie, ze ss nie dziala, bo imgur rodem lubi to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dancewiththedevil 6 666 Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 Ależ ty mi teraz zaimponowałeś Rodem... rodem lubi to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
largosinho 2 086 Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 Przypinam, bardzo przydatne. rodem i dancewiththedevil lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KochamRosjanki 41 Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 <3 za to rodem lubi to Joka 2k20 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OJCI3C 1 Napisano 22 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Bardzo fajnie wytłumaczony poradnik. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PATOWarrior 4 Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Pomocne, dzięki Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alderson 104 Napisano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2020 dzieki, w chuj pomocne <3 wysylam serduszko dla cb Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się