Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od siebie moge dorzucić, że swoje żale i pomysły przemycałem już na discordzie liderów do @Bosmer,@slippery czy @largosinho. Głównie dwóm ostatnim. Liczę, że sięgniecie chociaż po część z tych rzeczy, o których wspominałem. Natomiast co moge teraz zaproponować (o ile jeszcze nie ma takiej inicjatywy) to w wolnych chwilach proponuję Wam, administracjo, abyście co jakiś czas właśnie brali takich ludzi doświadczonych ze stażem i wiedzą jak autor tego tematu na strone i posłuchali co maja do zaoferowania. Zapewniam, że nie zaszkodzi to serwerowi. Bądź co bądź zauważyłem, że poprawia sie komunikacja na linii admin - gracz, więc jest to dobry moment na kolejny krok

josek, grinch, weesten i 6 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiekty czy ten brak inicjatywy graczy to bardzo mały problem, ponieważ na większych serwerach dużą część graczy stanowią ludzie bawiący się w centrum, a co do inicjatywy. Problem ten występuje na wszystkich polskich serwerach roleplay, ba! LS-RP.net według mnie najlepiej wypada na tym polu, bo porównajmy sobie choćby to jak jest prowadzona frakcja LSPD czy projekty fabularne, jest naprawdę wiele ciekawych miejsc rozgrywki tutaj ale brakuje graczy. Największym problemem lski jest community, które jest niezwykle jak dla mnie toksyczne i nie chodzi o ludzi których wymienił @josek bo to jest naprawdę mały procent ludzi, którzy to bardziej krzyczeli w stronę administracji. Problem bardziej polega na tym że randomowi gracze się wyzywają i sabotują sobie grę, co zniechęca do gierki na serwerze bo po co się wkurwiać? W sumie lska jest głównie z tym kojarzona i pisałem o tym jakiś czas temu. Na sam koniec dodam tylko że tez są plusy bo przez ostatnie dwa miesiące wiele się zmieniło na serwerze, a wśród organizacji przestępczych wszystkie spory OOC są rozpatrywane na discord bez krzyku i w kulturalnej atmosferze, więc lska idzie do przodu cały czas. To moja obiektywna opinia pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, dirtydeeds napisał:

Fajnie by bylo jakby ktos z head adminow zdjal klodke z tego tematu. Chyba mozemy zrobic wyjatek dla wspolnego dobra. Przypominam o etykiecie wzajemnego poszanowania i swobodzie wypowiedzi.

Kłódka zostanie bo jest to temat w dyskusjach, a nowe zasady względem takich tematów nie będą specjalnie dla Was pomijane. Sensowne wypowiedzi się tu pojawią, te mniej już nie. Poza tym nie da się zdjąć kłódki dla jednego tematu tylko dla całego działu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, v3rso napisał:

Kłódka zostanie bo jest to temat w dyskusjach, a nowe zasady względem takich tematów nie będą specjalnie dla Was pomijane. Sensowne wypowiedzi się tu pojawią, te mniej już nie. Poza tym nie da się zdjąć kłódki dla jednego tematu tylko dla całego działu.

Musimy zrozumiec, ze to nie tyczy sie nikogo z osobna tylko nas wszystkich. OK, nie wiedzialem jak to wyglada ze strony technicznej.

 

Texasik i v3rso lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że to kiedyś powiem ale się z Wami zgadzam w stu procentach. Tylko, że takie dyskusje pojawiają się co jakiś czas a serwer ciągle stoi na tym samym miejscu (albo i gorszym). Na pewno zgodzę się z @josek gdzie jeden @Bosmer nie jest wstanie ogarnąć tylu organizacji. Tym bardziej, że obecnie ranga Gamemaster to w moim odczuciu supporter+, który nadzoruje akcje typu FCK. Na palcach jeden ręki mogę policzyć sytuację, kiedy to Gamemaster na prawdę prowadził narrację dla jakiejś grupy przestępczej, nie mówiąc już o kreowaniu im czegokolwiek. Ok, powiecie, że jak ktoś nie umie sobie wykreować gierki to nie powinien grać czy coś. No nie w tym rzecz, bo sami wiecie, że możliwości nawet ze skryptem organizacji są ograniczone, prędzej czy później większość graczy (nie każdy!) popada w schematy. A biorąc pod uwagę napływ nowych graczy, może warto aby to właśnie osobny odpowiedzialne za organizowanie i moderowanie rozgrywki pokazały możliwości różnych dróg zabawy, inne niż stanie na handel. Poza tym, nawet głupia odskocznia w postaci "przegoń mi tych łebków stąd" może dać frajdę, grając z innym człowiekiem. Może dobrym posunięciem byłoby stworzenie coś na wzór MGM tylko dla organizacji przestępczych, gdzie osoby które zjadły zęby na przestępczych i potrafią kreować grę, mogliby pokazać kierunek rozgrywki albo pokazać jak można bawić się grą (A wiem, że Bosmer to ceni, więc czemu wszyscy nie mogą tego zrobić z pomocą GM)
Wymuszeń skryptowych, czy obecnych rozwiązań nie ma sensu usuwać, ludzie się za bardzo przyzwyczaili, gospodarka jest oparta na tym bardzo mocno. Ale błagam, strefa przestępcza potrzebuje więcej niż jednej ogarniętej głowy do kreowania tego szajsu. Zwłaszcza, kiedy skrypt zamawiania narkoli miesiąc czeka na naprawę. 
Widać @Akro, że po Twoim przyjściu coś ruszyło i coś się zmienia. Ale nadajmy temu wszystkiemu wspólny tor, żebyśmy razem wszyscy dojechali na tym wózku pod nazwą LS-RP.net do stacji końcowej zwanej Najlepszy Polski Serwer RP, nie wywalając się po drodze milion razy.


sygnaturka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezly efekt motyla:

dirtydeeds pijany wspomnieniami slucha Peja - Co Cie boli o 4 nad ranem -------> Akro pisze chyba najbardziej konstruktywny post jaki wyszedl z rak czerwonych (wszystkich) w ciagu ostatnich paru lat.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, keisiM napisał:

Niezly efekt motyla:

dirtydeeds pijany wspomnieniami slucha Peja - Co Cie boli o 4 nad ranem -------> Akro pisze chyba najbardziej konstruktywny post jaki wyszedl z rak czerwonych (wszystkich) w ciagu ostatnich paru lat.

 

Takie odpowiedzi się dostaje, gdy HA ma spokój w temacie. Jak się coś przedstawia w systemie /nagłówek/opinia czy też pytanie to łatwo mu odpowiedzieć. To tylko pokazuje, że moderacja w tym dziale jest dobrą rzeczą.  3 ostatnie dla mnie "duże" tematy (1 do Sparrow, 1 do kilkunastu adminów/osób, 1 do HA) poszły na PW by unikać syfu i wszystko poszło w takim samym stylu. Dużo przyjemniej i łatwiej się pracuje, i dyskutuje w takim czystym temacie, i można coś z niego wyciągnąć, i do czegoś dojść. Podobny treścią temat, poruszający te same w sumie problemy właśnie dostał Sparrow i mimo, że znalazł czas po kilku dniach to właśnie dodał wypracowanie jako odpowiedź. Piszę to by pokazać, że taki system jednak się sprawdza i są na to jakieś przykłady, o które można się oprzeć. Moderacja też odciąży może ich skrzynki, bo jak ktoś będzie szukał przejrzystego środowiska i zobaczy, że jego opinia zaraz tu nie zniknie to też wrzuci to do tematu.

Akro, wtajemniczony i Sparrow lubią to

Czym jest Role Play?*

Propozycje/sugestie/problemy serwisu - PW.

Prośby/rozgrywka/inne - Discord.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to przypisujesz tej moderacji zbyt wiele zasłóg i ja Ci powiem dlaczego. Administracja widzi posty, które nie zostały zaakceptowane, więc zawsze mogą się zniechęcić. Jebać to generalnie, bo to nie jest temat do gadania o moderacji. No chyba, że kogoś boli.

dirtydeeds i weesten lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, keisiM napisał:

Jak na moje to przypisujesz tej moderacji zbyt wiele zasłóg i ja Ci powiem dlaczego. Administracja widzi posty, które nie zostały zaakceptowane, więc zawsze mogą się zniechęcić. Jebać to generalnie, bo to nie jest temat do gadania o moderacji. No chyba, że kogoś boli.

Wytłumaczę Ci jej sens. Owszem administracja widzi ukryte posty ale nie zniechęca się przez nie bo to nie pojedyńcze posty były problemem a wylewanie na siebie żali o dyskusje, w których zamiast udział brać ekipa to brali gracze. Dzięki moderacji nie ma opcji by pojawił się post, który zapoczątkuje niepotrzebną gównoburze zniechęcając potem ekipe do przeglądania tematu.

Akro, keisiM i wtajemniczony lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.06.2020 o 12:03, josek napisał:

1. Zmiana większości ludzi wchodzących w skład Gamemasterów (koniecznie) 

Zróbcie w końcu z rangi Gamemaster małe grono, solidnych gości co wiedzą z czym się je roleplay (szczerze aktualnie większość osób odbiera grono gamemasterów jako zwykłych baranów znajdujących się na randze z przypadku, a nie powinno tak być imo) i jak połączyć kilka polityk w jedną tak, aby to było grywalne na serwisie - mam na myśli zwolenników 'luźnego rp' i drugi świat gości, którzy stawiają na bardziej solidne rozegranie danego charakteru, małego, bądź większego trybiku w 'układzie', wiecie co mam na myśli. 

 

Co masz na myśli pisząc, że większość osób odbiera aktualne grono zielonych jako zwykłych baranów?
Ja od swojego powrotu na serwer mogłabym powiedzieć z ręką na sercu, że ta ekipa, która jest obecnie, w mojej subiektywnej opinii jest jedną z najlepszych jakie posiadał ten serwer kiedykolwiek. Nawet samo otworzenie się ekipy na kontakt z graczami przez głupiego discorda jest wielkim krokiem w przód, gdzie wystarczy zaprosić kogoś do znajomych, wyjaśnić jaki się ma problem, bądź zwyczajnie zapytać o coś i w 99% przypadków spokojnie załatwisz sprawę, a przecież jeszcze nie tak dawno temu pamiętam jak trzeba było wypisywać w prywatnych wiadomościach na forum i czasami czekać po kilka dni na odpowiedź... warto docenić ten krok, bo na pewno większość osób z ekipy ma niesamowity spam i zapierdziel przez to, a nam graczom bardzo pomaga takie rozwiązanie.
Idąc dalej jeśli chodzi o samych Gamemasterów, to dawno nie było na tym serwerze tak solidnych i kompetentnych opiekunów jak Magiczny w branży rozrywkowej, czy chociażby Bosmer z którym nawet pomimo tego, że na początku miałam małe zgrzyty, to byłam w stanie się dogadać, sporo mi pomógł i w ostatniej sytuacji zachował się bardzo w porządku w stosunku do mnie. Sama narracja narzucana przez niego na organizacje przestępcze jest świetnym ruchem, grupa z liderami wszystkich organizacji przestępczych na discordzie i regularne omawianie spraw na niej tak samo. Cały czas jest też Raletz na swoim miejscu, który już od bardzo długiego czasu wywiązuje się sprawie ze swoich obowiązków. 

Nawet sam Akro, który jest przecież czerwonym i pewnie ma najmniej czasu z całej ekipy był w stanie pomóc mi kilkukrotnie, czy to w samej rozmowie, czy nawet wchodząc do gry za co jestem mu bardzo wdzięczna i pełna podziwu, że mu się zwyczajnie chce robić to wszystko.

Osobiście odnoszę wrażenie, jakby ekipa starała się jak nigdy wcześniej i wszystko idzie powoli do przodu. Nie mam zbyt wielkich wymagań co do skryptu, obiektów, czy niesamowitej ilości graczy na serwerze i ja sama bawię się w grze wyśmienicie. 

Dodatkowo pamiętajmy o istnieniu projektu małych gamemasterów, który świetnie sprawdza się w grze i potrafi urozmaicić rozgrywkę, czy pozwala odegrać jakieś pomniejsze rzeczy w celu rozbudowy fabuł naszych postaci.

Nawiązując natomiast do pytania zawartego w nazwie tematu - boli mnie po części odejście od tego hucznie zapowiadanego i wprowadzonego wcześniej "luźnego RP", a mianowicie chodzi mi o zmniejszony payday, czy o przywrócenie limitów w zakładaniu organizacji przestępczych. Fajnym krokiem było natomiast odejście od oflagowanych broni i otworzenie furtki freelancera na postaciach powyżej 50h.

Sava, Akro, Dajdus i 3 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
53 minuty temu, aces napisał:

 

 

Wymieniłaś dwójkę Gamemasterów i zgadzam się, że robią swoją robotę dobrze. Ale to jest tylko dwójka, na randze siedzi znacznie więcej osób i nawet jeśli dopisalibyśmy do tej listy kogoś jeszcze (co ja bym zrobił, ale nie chce się nikomu pucować i rzucać nickami) to w ostatecznym rozrachunku i tak wychodzi to słabo. Bycie kontaktowym jest cechą pozytywną, ale zdecydowanie nie jest czymś, co samo w sobie czyni kogoś dobrym mistrzem gry. Tutaj chodzi o wiedzę, umiejętność przekazywania jej, o czas, chęci i wiele innych czynników, których zdajesz się wcale nie brać pod uwagę. Odwołam się do posta Rico, pewnie każdy z Was wie o którym mówię. Padły tam słowa, które przekręce, bo nie chce mi się robić researchu, że Gamemaster powinien być rangą, którą łatwo jest stracić. GM nie powinien też być do osiągnięcia na zasadzie 'bo ktoś już długo siedzi w ekipie' xD, ale rozmawiałem z Akro i mają nie dopuszczać do takich sytuacji. Rozmawiałem też z różnymi ludźmi z ekipy i to, że część zielonych niestety nie kuma o co chodzi w tej randze jest faktem, który zauważają nawet osoby z wewnątrz i nie mówię teraz o supporterach. Jeśli członkowie ekipy (nie rzucę niczyim nickiem) wypowiadają się o ekipie w sposób negatywny, to świadczy to o tym, że problem jest jawny, duży i został zauważony. Nie powinniście nikogo trzymać na siłę, jeśli ktoś nie spełnia swojej funkcji w 100%, to powinien zostać wyrzucony, a na jego miejsce powinien wskoczyć ktoś inny. Brzmi jak dużo pierdolenia i pracy, która jest naturalnym następstwem częstych zmian w teamie, ale finalnie prowadzi to do znalezienia głów, które po prostu będą się do tego nadawać. 

 

To, że ktoś Ci sprawnie odpisze na discord, albo rozpatrzy ticket nie znaczy, że jest dobrym Gamemasterem i nigdy nie było lepiej xD

Uważam że nieodpowiedni wybór zielonych jest największym problemem, bo właśnie ta ranga odpowiada za kreowanie świata gry i głównie przez tą rangę ludzie mogą odchodzić, lub przychodzić/wracać na ten serwer.

Edytowane przez 9th

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybierasz sobie z tego co napisałam pojedyncze fragmenty i interpretujesz je tak, aby były wygodne dla Ciebie. Tak jak nie napisałam nigdzie, że bycie komunikatywnym czyni z kogoś dobrego mistrza gry, tak samo nie stwierdziłam, że w ekipie nie ma obecnie osób słabszych i takich, które odstawałby od reszty. Napisałam, że otworzenie się na możliwości, które oferuje nam Discord jest bardzo fajnym posunięciem do przodu i warto jest je docenić, sam dopisałeś sobie do tego resztę. (xD)
Twierdząc też, że obecnie na serwerze jest najlepsza ekipa od dłuższego czasu nie uznaję jednocześnie jej za idealnej i tak jak wszędzie można by znaleźć w niej osoby lepsze jak i gorszę, z jakąś częścią jej nie miałam nawet do czynienia i ciężko byłoby mi się jakkolwiek o niej wypowiedzieć. Nawiązywałam do ogółu, który według mojej subiektywnej opinii jest całkiem solidy.

 

Co do ostatniego zdania myślę, że zbyt dużą część obecnej sytuacji na serwerze zwala się na ekipę, nie patrząc jednocześnie na społeczność tego serwera, czyt. graczy. Ja sama, gdybym była nową osobą w świecie RP i trafiając tutaj natknęłabym się na tą całą toksyczność, zamurowanych graczy i resztę tego towarzystwa, to dałabym sobie spokój (szczególnie, że z tego co wiem na innych serwerach nie ma takowego problemu, a przynajmniej nie w głównych tematach na forum). Nałożenie moderacji na dział dyskusji, to akurat dobry krok, który powinien zostać podjęty już dawno temu.

Warto też spojrzeć na konkurencyjne serwery, które przecież mają w ekipie osoby o wiele gorsze pod każdym względem od tego co prezentują kolorowi na elesce, a pomimo tego radzą sobie całkiem dobrze z liczbą graczy. Gamemasterzy na pewno mają duży wpływ na funkcjonowanie rozgrywki, aczkolwiek postrzeganie ich jako największego problemu w ilości graczy na serwerze, to według mnie mocna przesada.

gunman i dirtydeeds lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale w jaki sposób Twoja opinia może być wartościowa i brana pod uwagę przy czymkolwiek, skoro nawet tutaj nie grasz, a jak sam twierdzisz masz "wyjebane" aktualnie w ten serwer i nie wiedząc nawet czym zajmują się poszczególni Gamemasterzy próbujesz wypowiadać się na ich temat... Magiczny jest od branży rozrywkowej i opiekuje się projektem małych gamemasterów, Slippery jest między innymi tą osobą, która pomaga Bosmerowi w przestępczych, aby nie musiał tego "dźwigać" samotnie, a Kenni zajmuje się organizacjami prywatnymi i biznesami. 

Ogólnie odnoszę wrażenie, że dla Ciebie Gamemaster musiałby robić nie wiadomo jakie rzeczy, być bliski statusu pół-boga i co chwile tworzyć koło na nowo, bo zdanie większość graczy zmienia się diametralnie na przestrzeni kilku miesięcy, gdzie najpierw toczy się walka o jakieś zmiany, tylko po to, by za chwile narzekać na wszystko od nowa i wycofywać się z nich. Kompletnie nie wystarcza Ci to, że ktoś po prostu robi robotę i wywiązuje się ze swoich obowiązków, bo stworzyłeś sobie w głowie jakiś absurdalny obraz Mistrza Gry do którego nigdy nie dojdziemy.

Cholernie trudno prowadzić z Tobą otwartą i merytoryczną dyskusje, bo jesteś strasznie niekonsekwentny w tym co piszesz i bije od Ciebie hipokryzją. Oczywiście, rozumiem też, że twój kolega Słoik był świetnym Gamemasterem, bo fajnie się bawiłeś jak wynosił logi i akceptował Ci niesłuszne tickety o FCK?

 

Do tego co napisałeś w samej końcówce odniosłam się już w poście do dziewiątki. Jeśli z całej mojej wypowiedzi byłeś w stanie wyciągnąć tylko tyle, to dalsza rozmowa z Tobą nie ma najmniejszego sensu.

Edytowane przez aces
kicky1, R0bson, gunman i 1 inny lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

xD 

Cytat

Ale w jaki sposób Twoja opinia może być wartościowa i brana pod uwagę przy czymkolwiek, skoro nawet tutaj nie grasz, a jak sam twierdzisz masz "wyjebane"

 

Nie wchodzac nikomu w dupe, Josek to gracz od ktorego oboje moglibysmy sie wiele nauczyc, takie gadanie jest krzywdzace i glupie. Gosc obecnie tutaj nie gra bo uwaza ze sytuacja na serwerze jest chujowa (i probuje pomoc ja zmienic), ale jak gral to mial swietna renome jako gracz i lider. Co zmienia to, ze nie jest aktywnym graczem serwera? Nadal ma wiedze i umiejetnosci.

 

Cytat

Ogólnie odnoszę wrażenie, że dla Ciebie Gamemaster musiałby robić nie wiadomo jakie rzeczy, być bliski statusu pół-boga i co chwile tworzyć koło na nowo,

 

Nie, wystarczy ze bedzie mial wiedze, bedzie potrafil ja przekazac graczom, bedzie mial plan na kontrolowana przez siebie sfere gry i wystarczajaco duzo czasu, by ten plan realizowac. To dla Ciebie jest bycie polbogiem xD?

 

Cytat

najpierw toczy się walka o jakieś zmiany, tylko po to, by za chwile narzekać na wszystko od nowa i wycofywać się z nich.

 

Nie wiem co ma to wspolnego z tematem. Mamy nie forsowac zmian i nie probowac nowych rozwiazan, zeby czasem nie musiec sie z tego wycofywac? O czym Ty w ogole gadasz?

 

Cytat

Kompletnie nie wystarcza Ci to, że ktoś po prostu robi robotę i wywiązuje się ze swoich obowiązków, bo stworzyłeś sobie w głowie jakiś absurdalny obraz Mistrza Gry do którego nigdy nie dojdziemy.

 

Od egzekwowania podstawowych i prostych zasad jest ranga supportera. Dostaje jasne zadanie - pilnowanie porzadku na serwerze i forum, posluguje sie rozpisanym regulaminem i na jego podstawie wyciaga kary. Gamemaster nie jest rola dla osob ktore oczekuja otrzymania jasnej listy zadan i trzymania sie jej, ta ranga powstala dla ludzi kreatywnych, doswiadczonych i z duza wiedza. To nie jest absurdalny obraz mistrza gry, to jest przyziemny obraz dobrego gracza.

 

 

Cytat

Cholernie trudno prowadzić z Tobą otwartą i merytoryczną dyskusje, bo jesteś strasznie niekonsekwentny w tym co piszesz i bije od Ciebie hipokryzją. Oczywiście, rozumiem też, że twój kolega Słoik był świetnym Gamemasterem, bo fajnie się bawiłeś jak wynosił logi i akceptował Ci niesłuszne tickety o FCK?

 

 Nie widze zadnych niekonsekwencji, ani hipokryzji, Ty tez jej nie wskazalas tylko rzucilas pustym frazesem. Po co dorzucasz jakies personalne przytyki i przyjmujesz agresywna postawe? To z nim sie nie da normalnie dyskutowac, czy z Toba?
 

 

Cytat

to dalsza rozmowa z Tobą nie ma najmniejszego sensu.

 

Prosze, wroc do mnie.

 

 

Rzucasz aces pustymi slowami ktore wygladaja tak (nie odbierz tego jako atak ani prowokacje - nie to mialem na celu) jakbys po prostu chciala przymilic sie ekipie i powiedziec cokolwiek, by dostac od nich atencje i slowa uznania. Twoj dosyc pusty, polegajacy na przyczepianiu sie do blahostek i nie wnoszeniu niczego konkretnego do rozmowy post zostal polajkowany przez Sparrowa. Szczerze mowiac, rozczarowalo mnie to.

Edytowane przez 9th
josek, keisiM, Guest23 i 4 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, aces napisał:

Ogólnie odnoszę wrażenie, że dla Ciebie Gamemaster musiałby robić nie wiadomo jakie rzeczy, być bliski statusu pół-boga i co chwile tworzyć koło na nowo, bo zdanie większość graczy zmienia się diametralnie na przestrzeni kilku miesięcy, gdzie najpierw toczy się walka o jakieś zmiany, tylko po to, by za chwile narzekać na wszystko od nowa i wycofywać się z nich. Kompletnie nie wystarcza Ci to, że ktoś po prostu robi robotę i wywiązuje się ze swoich obowiązków, bo stworzyłeś sobie w głowie jakiś absurdalny obraz Mistrza Gry do którego nigdy nie dojdziemy.

 

Bo zgadzam się cieplutko z tym fragmentem. No i usmiechnąłem się na przytyk o słoiku.

josek, aces, T00Pacz i 1 inny lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, Sparrow napisał:

 

Bo zgadzam się cieplutko z tym fragmentem. No i usmiechnąłem się na przytyk o słoiku.

 

Wymagania graczy wcale nie sa wygorowane jesli chodzi o dobor Gamemasterow, wyjasnilem to w swoim poscie wyzej. To normalne, ze niektore z proponowanych przez graczy zmian okazuja sie byc chujowymi mimo tego, ze poczatkowo wydawaly sie byc dobre. To oznacza, ze nie powinnismy juz probowac wdrazac zadnych zmian? Bo spolecznosc popelnila kilka bledow? O sloiku sie nie wypowiem, bo nie znam goscia, ale wpierdalanie tutaj jego ksywy bylo totalnie niepotrzebne, bo nijak ma sie do tematu dyskusji.

Edytowane przez 9th

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aces to nie jest miejsce na roztrzasanie ran i prowokacje. Mysla przewodnia tego tematu jest dialog i wzajemne poszanowanie opinii. Zdanie Joska jest rownie wazne co twoje, bo tak jak ty jest czescia spolecznosci tego serwera. Pobudki niezadowolenia sa rozne i w tym temacie zakladamy, ze mozemy je uzewnetrznic. OK?

 

Przyznam szczerze, ze nie spodziewalem sie takiego obrotu spraw. Jest elegancko ze strony @Akro, krotko powiem. Zgola odmienne podejscie do tematu bez uzalania sie nad soba i szukania dziury w calym. Wiadomo gdzie akcja tam reakcja, co bylo to bylo i nie bedziemy roztrzasac. Zanim porusze oczywiste kwestie to jeszcze rozwieje watek o forum. Ok, moge zrozumiec, ze posty w dziale dyskusji podlegaja kontroli po tym jak ktos sie podlamal i nie wytrzymal presji. Ale zadam teraz pytanie czy to tez nie jest czasami tak, ze ktos podkreci jakas istotna przeslanke i jest zbywany przez zarzad? Milczenie jest zlotem, ale nie w tym przypadku. Wiara to wylapie i juz potem snowball effect narasta. Troche jest tak czy nie? Nie ma nad czym ubolewac, bo forum jednak pelni funkcje medium pomiedzy gra a graczami i to wlasnie tutaj mozemy powymieniac sie pogladami odnosnie rozgrywki i sie lepiej poznac. Ludzmi szargaja nerwy kiedy nie moga dojsc do glosu lub gdy sa po prostu olewani, stad cyrki. Gracze zawsze beda wymagac od administracji i tak dlugo jak stoi ten serwer bedziecie dzwigac to jarzmo. Nikogo nie probuje usprawiedliwiac, tylko przedstawic geneze problemu. Na te "2, 3 godziny nieobecnosci adminstracji w goracym temacie" w wielu przypadkach czeka sie do dzisiaj; musi byc konkretnie, rzeczowo, bez lania wody, a sami przyznacie, ze nie zawsze tak bylo.

 

Cytat

Co masz konkretnie na myśli mówiąc o nagradzaniu hajsem za czas spędzony na serwerze?

Gramy roleplay, nie 2nd life i wychodze z zalozenia, ze gracz powinien posiadac srodki na podstawowe wydatki i swobode grania przychodu. Dobry gracz prowadząc postać odgrywa wpływ pieniędzy, a nie je tylko posiada. A te mogą pochodzić z różnych aktywności, plejera ogranicza tylko jego wyobraźnia. Serwerowa ekonomia niekoniecznie jest zblizona do rzeczywistej, mimo to ceny nieruchomosci i samochody dla klasy sredniej sa w zasiegu przecietnego gracza. To jest dobre. Tylko, ze blednie rozumiane jest to, ze posiadany majatek defacto nie odpowiada liczbie pieniedzy, ktorymi operuje nasza postac. Pamietajmy, ze w USA wszystko jest zaciagane na hipoteki  To jest ten niewidoczny aspekt OOC w grze, bo cos masz i jest przypisane do twojej postaci, ale wcale tego nie musisz miec na wlasnosc. Do czego bije? Posiadanie jak najwiekszej ilosci $$$ w hudzie nie jest celem gry, gotowka powinna wplywac i odplywac. Nalezy zmienic cos w mysleniu graczy, zeby potrafili ja wydawac i jednoczesnie sie nie martwili, ze jej im zabraknie. To jest do przekminienia z wieksza iloscia graczy, dlatego pomowmy o tym. Ten caly system monetarny mozna niezle zorganizowac.

 

Cytat

Zgadzam się - pytanie, co my możemy z tym zrobić, możemy klepać ogłoszenia gamemasterów, ale czy osoby, które nie potrafią prowadzić postaci będą to czytać?

Trzeba zdefiniowac pojecie roleplayu i uczyc poprawnego prowadzenia postaci. Nalezy zrozumiec swiat przedstawiony w gierce i odrozniac go od Polski jaka mamy na codzien. To ma tez zwiazek z tym, ze w graczach mocno zakorzenilo sie dazenie do bogactwa w hudzie. W tamtym zdaniu bilem glownie do systemu narkotykow i /handel, ktory wyjalowil przeznaczenie tych substancji. Mamy X rodzajow srodkow, a wziecie maja tak naprawde tylko te, ktore uda sie taniej kupic i drozej sprzedac.

 

Cytat

Ponownie - w punkt. Obecnie wszystkiego wymaga się od GM'ów, gdzie na większości innych serwerów w chuj inicjatyw przejmują sami gracze. Ponownie zadam pytanie - jak możemy zmienić to podejście graczy? Jak zachęcić ich do tego, żeby sami również organizowali sobie rozgrywkę, zamiast wymagać wszystkiego od gmów?

Selekcja w formie chocby in-game tutoriala i quizu. Komenda na styl /helpme z .com, gdzie gracz moze zapytac o dowolna rzecz tutora. Dobor wlasciwych osob w administracji tez pelni kluczowa role. Potrzebne sa osoby, ktore potrafia sluchac i rozwiazywac problemy. Wydaje mi sie, ze to wszystko da sie wykonac dochodzac do tego malymi krokami. Moge pomoc i mysle, ze inni tez.

 

Cytat

W jednych miejscach czytam, że nie gonimy konkurencji i skrypt jest sto lat za murzynami, w innych miejscach z kolei, że gonimy bez sensu za możliwościami MTA i SAMP to SAMP. Wszystkim w tej kwestii się nie dogodzi - moja osobista opinia jest taka, że fajnie jest tworzyć nowe rozwiązania skryptowe, które przyciągną oko nowego gracza przyzwyczajonego do standardów innych serwerów, zachęcą go do rozgrywki razem z nami, a gdy ten już się tutaj zaklimatyzuje i zacznie grać z nami, to poczuje nasz poziom Role Play, który imho jest obecnie najlepszy na polskiej scenie i wyrobi się z niego fajny gracz. Oczywiście wiadomo, że na pierwszym miejscu są poprawki bugów skryptowych, nad którymi pracujemy z selerem i z ajaxem. Małymi kroczkami idziemy powoli do przodu - wydaje mi się, że trochę się już zmieniło od przyjścia do ekipy mnie oraz selera, ponadto zdradzę, że na dniach szykujemy dla was kolejny update, który również w głównej mierze spełnia zachcianki i propozycje przedstawione nam przez graczy.

To jest raczej moja osobista bolaczka. Po prostu uwazam, ze bezpardonowe wgrywanie cudzych envi packow na serwer to zagranie typowo chujowe. Ktos robil te paki pod jakies organizacje, to sa twory czyichs wizji robione na ich potrzeby. Maja sie one nijak do serwera i sa wgrywane najczesciej tylko dlatego, ze fajnie wygladaja. Poza tym duzo obiektow po prostu nie pasuje estetycznie do waniliowego GTA SA. Druga sprawa okna GUI, ktorych fanem nigdy nie bylem - to tylko moja subiektywna ocena przypominam. Standardowe SAMPowe namebary robia klimat, moim zdaniem sa przekozackie. Statusy pod nickami? Zbedne. Mamy od tego /me i /do zeby opisywac zachowania i stany postaci. Tak samo /opisy. Powinny byc schowane cos na styl .com, gdy piszesz /examine ID i widzisz co ktos sobie wymysli. Tam gdzie zbiera sie duza liczba graczy, tekst nachodzi na siebie i jest po prostu nieestetyczny i nieczytelny. Z poziomem RP to wydaje mi sie, ze wszedzie jest teraz podobnie.

 

Cytat

Ponownie - w punkt. Obecnie wszystkiego wymaga się od GM'ów, gdzie na większości innych serwerów w chuj inicjatyw przejmują sami gracze. Ponownie zadam pytanie - jak możemy zmienić to podejście graczy? Jak zachęcić ich do tego, żeby sami również organizowali sobie rozgrywkę, zamiast wymagać wszystkiego od gmów?

Nie wiem czy to ma zwiazek ze zmiana systemowa rang. Kiedys byli administatorzy z levelami, pozniej wlasnie GMowie itd. itp. Poza tym urodzilo sie duzo nowych pojec na polskim RP, admin ma pelnic raczej funkcje nadzorcy, mediatora, rozstrzygac kary wedle regulaminu, a nie organizowac ludziom gre. Nie powinno byc zadnych limitow, gdy ktos chce skrzyknac i zebrac graczy i czegos sie podjac. Czy jest to biznes czy jakies inne przedsiewziecie wokol ktorego zbieraja sie ludzie. Musimy wspolnie zadecydowac.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, dirtydeeds napisał:

Trzeba zdefiniowac pojecie roleplayu i uczyc poprawnego prowadzenia postaci. Nalezy zrozumiec swiat przedstawiony w gierce i odrozniac go od Polski jaka mamy na codzien. To ma tez zwiazek z tym, ze w graczach mocno zakorzenilo sie dazenie do bogactwa w hudzie. W tamtym zdaniu bilem glownie do systemu narkotykow i /handel, ktory wyjalowil przeznaczenie tych substancji. Mamy X rodzajow srodkow, a wziecie maja tak naprawde tylko te, ktore uda sie taniej kupic i drozej sprzedac.

 

Teraz, dirtydeeds napisał:

Selekcja w formie chocby in-game tutoriala i quizu. Komenda na styl /helpme z .com, gdzie gracz moze zapytac o dowolna rzecz tutora. Dobor wlasciwych osob w administracji tez pelni kluczowa role. Potrzebne sa osoby, ktore potrafia sluchac i rozwiazywac problemy. Wydaje mi sie, ze to wszystko da sie wykonac dochodzac do tego malymi krokami. Moge pomoc i mysle, ze inni tez.

 

Pracujemy non stop nad zmianami, zarówno jesli chodzi o takie rzeczy jak cornery z narkotykami czy tutoriale w grze dla potencjalnych nowych graczy. Ekipa w pocie czoła pracuje też nad rozwinięciem fabularnym Los Santos poprzez przygotowanie odpowiednich informacji fabularnych na temat tego co, gdzie i jak gramy + wciąż pojawiają się nowe ogłoszenia GM. Chce tylko zaznaczyć ze nic nie pojawi się z dnia na dzień, te rzeczy wymagają mnóstwa pracy, czasu i dopracowania. Część z nich możliwe ze pojawi się przy okazji zbliżającego się updatu, inne trochę później.

aces, dirtydeeds, Ozii i 3 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, 9th napisał:

Wymagania graczy wcale nie sa wygorowane jesli chodzi o dobor Gamemasterow, wyjasnilem to w swoim poscie wyzej. To normalne, ze niektore z proponowanych przez graczy zmian okazuja sie byc chujowymi mimo tego, ze poczatkowo wydawaly sie byc dobre. To oznacza, ze nie powinnismy juz probowac wdrazac zadnych zmian? Bo spolecznosc popelnila kilka bledow?

 

Zupełnie nie o to mi chodziło. Wymagania wygórowane są wobec tego, czego od takiego GM się oczekuje, ale tą myśl pewnie rozwinie dalej @Akro bo lepiej se ostatnimi czasy w dyskusjach radzi ode mnie. Ja jednak również uważam ze oczekiwania wobec tego co ma robić GM na serwerze są mitycze, co może stać za tym ze sama nazwa GM kojarzy się mocno z narracją niektórym. Tylko niektórzy nie biorą według mnie poprawki na to, że roleplay w sampie to nie jest gra papierowa przy stole, w którym przez 5h narrator jedyne co robi to prowadzi rozgrywkę. To też utrzymywanie kontaktu z graczami, rozwiązywanie konfliktów, obserwacja rozgrywki, tematów, działów IC, karanie za niespójności w rozgrywce i tak dalej. Byłem GM i wiem ile czasu zajmują te rzeczy (a zajmują mnóstwo), a mimo to obecny skład i tak znajduje czas jeszcze na organizacje jakichś wydarzeń w swoich strefach, prowadzenie narracji czy pomaganie graczom i tak dalej. Wiadomo, zdarzają się jednostki którym coś nie wyjdzie jak chociażby Largos o którego tu wydarzeniach wspominacie i macie moje słowo ze się temu przyjrzymy, ale jeśli chodzi o całokształt to uważam ze obecny skład GM dość kozacko spełnia swoje założenia ostatnimi czasy. No ale to moja opinia.

 

Co do zmian to również mnie nie zrozumiałeś. Jestem jak najbardziej za zmianami, Waszymi propozycjami i tak dalej. Tylko Aces też słusznie zauważyła, ze często próbuje się tu wynaleźć koło na nowo co prowadzi do konfliktów i ogólnego niezadowolenia.

 

Ale jak mówiłem, to głównie moja opinia a resztę dyskusji zostawiam Akruwie, bo moje umiejetności interpersonalne na forum ostatnio wołają o pomstę do nieba. Za to otwarty jestem zawsze na prywatne rozmowy, więc jak ktoś coś do mnie ma zawsze może pisać na discord.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...