Skocz do zawartości
ikko

Force Character Kill (FCK)

Rekomendowane odpowiedzi

 

1580025867.png

Ogłoszenie powstało w celu wyjaśnienia jak duże znaczenie ma Force Character Kill (FCK). Chcemy zmienić podejście graczy do tej kwestii, ponieważ dotychczas osoby pisały ticket nawet z błahych powodów (obraza, kradzież, pobicie) i często było to spowodowane główne myślą jak zrobić na złość drugiej osobie.
 
Zacznijmy od tego, że zasada FCK to ostateczność i jeden z przywilejów organizacji przestępczych. Nie chcemy, żeby ten przywilej był nadużywany, ponieważ niesie on ze sobą blokadę postaci - to przykre dla kogoś kto poświęcił, sporo godzin na kreowanie danego charakteru, gromadzenie majątku itd. przez co również powstaje sporo zażaleń i odbiera to chęć dalszej gry (szczególnie, gdy jest to FCK z błahego powodu). Dlatego przed napisaniem wniosku zastanów się:
 

"gdybym był na miejscu osoby, którą chce zabić - czy uważałbym, że to niesprawiedliwe / chamskie / zrobione tylko po to, żeby mi dokuczyć / czy ma to jakieś odniesienie do In Character itp."

 
Drugą ważną kwestią jest waga fabularna tej akcji. Gdy większość strzelanin w grze jest potraktowana z pewnym przymrożeniem oka pod kątem fabularnym dla naszej postaci (np. po BW-2 nie odgrywamy ran, zasada RK) to wykonanie FCK jest traktowane jak najbardziej poważnie i niesie to ze sobą skutki:

  • blokadę postaci
  • konsekwencje In Character dla osoby, która wykonuje FCK (jeżeli uda się ją złapać)
  • poważne zmiany w psychice postaci, która wykonuje FCK (uśmiercenie drugiego człowieka to potężny ciężar dla sumienia naszej postaci; stres w postaci tego, że można wpaść i skończyć z długotrwałym wyrokiem)

Dlatego uważamy, że gdy ktoś decyduje się na FCK powinien brać pod uwagę to, że będzie musiał odgrywać fabularnie powagę tego czynu, bo jest to serio dużej wagi akcja i powinna mieć znaczenie dla prowadzonej postaci. Nie każda postać jest w stanie zabić i poradzić sobie z takim ciężarem, dlatego powinna zlecać to innym postacią, które np. są stworzone do tego celu, grają "ice cold killer" i mieli już do czynienia z tego typu akcją.
 
Przy okazji ogłoszenia warto też wspomnieć o tym, że między sobą w organizacji można wykonywać FCK bez pisania standardowego ticketu, zgodę na takie akcję wyraża się przed dołączeniem organizacji i jeżeli lider organizacji uzna, że fabularnie należy wam się śmierć ma do tego prawo (nie może być to robione typowo "po złości", powód również musi mieć konkretne odniesienie fabularne). Jednak waga tego FCK nie ujmuje temu z ticketu, są one równe i osoba wykonująca wyrok na kimś powinna odgrywać "efekty uboczne" (wyrzuty sumienia, strach przed złapaniem itd.).

 

Kolejną zasadą jest sytuacja gdy w pojedynkę lub duecie zaatakujesz wrogą grupę na ich terenie i dostaniesz BW - co jest równoznaczne z automatyczną śmiercią twojej postaci. To szczególnie istotny punkt w skali tego co obserwujemy na serwerze w ostatnim czasie. Gracze w pojedynkę rozpoczynają strzelaniny na osiedlu gdzie rządzi wrogi gang nie obawiając się o ewentualne konsekwencje. Ta zasada ma ukrócić wszelkie przejawy terminatorstwa i grania tzw. one man army. Zasada działa prosto i nie działa w przypadku gdy to ty zostajesz zaatakowany na wrogim terenie; chyba że sprawa rozejdzie się o ewidentną prowokację słowną przez brak obawy o śmierć postaci.
 
Inne zasady, które obowiązują podczas FCK na ticket:

  • wykonywać FCK można mając minimum 10h
  • osoba na którą jest FCK również musi posiadać minimum 10h
  • jeżeli zabójca umrze w trakcie wykonywania FCK to z automatu również dostaje FCK

Na sam koniec warto również wspomnieć o jednej z zasad ogólnych:

 

Dynamiczne Force Character Kill (FCK)
Za narrację fabularną na serwerze odpowiada Gamemaster i zależnie od oceny sytuacji ma prawo nałożyć na daną postać Force Character Kill (FCK). Najczęstszymi powodami takiej decyzji jest:

  • granie nieustraszonego gangstera
  • ataki na wrogie gangi w nieodpowiedniej ilości osób
  • otworzenie ognia do oficerów LSPD bez konkretnego powodu.

Gamemaster ma pełne prawo zabić postać gracza w każdej chwili. Jest to pewnego rodzaju przestroga i pokazanie graczom, że nie ma postaci nieśmiertelnych, a głupie wybryki In Character mogą się skończyć fatalnie dla postaci. Osoba nadzorująca rozgrywkę nie ma obowiązku korzystania z przedmiotu kostki w celu stworzenia losowych narracji fabularnych nałożonych na postać. Rzut kostką jest opcjonalny.
 
TL;DR
- nie czyń drugiemu co tobie nie miłe
- FCK to nie kara ale rozwinięcie/zakończenie wątku fabularnego
- FCK ma dużą wartość fabularną

- podczas gdy zaatakujesz inną organizację na ich terenie w pojedynkę bądź w duecie i otrzymasz BW (jakiegokolwiek stopnia) - giniesz.
- konsekwencje nie ograniczają się tylko do blokady postaci, ale również istnieje coś takiego jak wyrzuty sumienia osoby, która zleca FCK
- są trzy przypadki FCK: ticket, zgoda lidera organizacji w której grasz, dynamiczne FCK od GM
- [TIP] dla organizacji: warto przymknąć oko na różne wybryki innych organizacji i jeżeli np. dostaniemy BW na terenie jakiegoś gangu z głupiego powodu to szkoda brudzić fabularnie swojej organizacji i od razu pisać ticket na FCK dla nich żeby "dać im nauczkę", można ich odciąć In Character od broni/narkotyków, wykonać jakiś odwet i po prostu postrzelać się (odskocznia od codziennej gry), unikać interakcji - FCK w takich przypadkach nie ma większego sensu

Sava, smooth, Spajkz i 14 innych lubią to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...