Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Blast 1 323 Napisano 14 Września 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Obiekt - tworzenie, obracanie KOMENDY DO TWORZENIA OBIEKTU "/oc [id obiektu]" - tworzenie obiektu, "/osel"* lub "/osel [id obiektu]" - zaznaczanie obiektu, "/odel" - usunięcie obiektu. Żeby obracać kamerą podczas edytowania obiektu należy wcisnąć klawisz sprintu (u mnie jest to lewy shift)! KOMENDY DO OBRACANIA OBIEKTU "/rx [wartość w stopniach]" "/ry [wartość w stopniach]" "/rz [wartość w stopniach]" /rx 90 lub /ry 90 - odchylenie/pochylenie obiektu o 90 stopni, /rx 180 lub /ry 180 - pełny obrót obiektu o 180 stopni. PODSTAWOWE ID OBIEKTÓW 19431 - mała ściana, 19358 - średnia ściana, 19450 - większa ściana, 19405 - średnia ściana z miejscem na okno 19377 - sufit, 19379 - podłoga, 18766 - wielka, szeroka ściana, 18762 - słup pod tę ścianę, 18980 - bardzo wysoki słup pod tę ścianę 18981 - sufit i podłoga - bardzo wielka, 18880 - fotoradar, który można używać jako słup. ID OBIEKTÓW SAMP/MTA by Cruiser Obrazy Obrazy cz.2 Elektronika (kamery, telewizory) Kasy, lady i barki Oświetlenie (neony) Oświetlenie (lampy wiszące i dyskotekowe) Oświetlenie (lampy stojące) Drogi i mosty Do kasyna Kolumny Kuchnia Ławy Różne dziwne rzeczy cz.1 Różne dziwne rzeczy cz.2 Różne dziwne rzeczy cz.3 Różne dziwne rzeczy cz.4 Pickupy Pickupy cz.2 Tunele Krzesła, fotele, ławki (także łączone) Fotele i kanapy Szafy i szafki Do restauracji Do Restauracji cz.2 Do siłowni Drzwi i włazy Drzwi i włazy cz.2 Bramy garażowe Interiory od R* Interiory od R* cz.2 Morskie Stoły, półki, szafki Łączone wypoczynki Łóżka Biurka i stoły Okna i zasłony Kotnik RP ( DM xD ) Baseny Ubrania i wieszaki Schody Pojazdy Akcesoria postaci Świąteczne Budki z żywnością Rampy Rampy cz.2 Do strzelnicy Windy Przedmioty Rośliny Barierki, szlabany, murki Posągi Budynki Do łazienki Śmietniki Do interiorów (łączone) Bronie Znaki Podłogi i ściany Efekty Tagi Mapy Graffiti Brama - tworzenie KOMENDY DO UTWORZENIA BRAMY: Krok po kroku jak utworzyć bramę: 1) Zaznaczamy obiekt który chcemy ustawić na bramę - /osel, 2) Ustawiamy obiekt tak jak chcemy żeby się otwierał/zamykał, 3) Wpisujemy /ogate [dystans] i zapisujemy, - dystans znaczy, że z jakiej odległości chcemy otwierać bramę, 4) Gdy ustawiamy na /brama na drzwi, pamiętajmy że gdy się ustawi miejsce docelowe to trzeba leciutko przesunąć drzwi w bok żeby się podczas otwierania nie bugowały - wtedy zapisujemy. Jak zrobić napis? Do stworzenia napisu należy posiadać konto premium! Krok po kroku jak stworzyć napis: 1) Wstawiamy jakiś obiekt - np. 1649 2) Zaznaczamy go i wpisujemy /otext 3) Wybieramy który chcemy, najmniejsza rozmiar to jest ten ostatni. 4) Wybieramy czcionkę 5) Wybieramy pogrubienie 6) Wybieramy wielkość tekstu (px), tym razem najmniejszy jest ten pierwszy 7) Wpisujemy tekst Przykładowy efekt: Parametry jakie użyłem: 256x256; Times New Roman; Pogrubione; 72px; {339900}TEST Jak zmienić kolor napisu? Aby zmienić kolor napisu należy podczas wpisywania tekstu (na /otext) dodać "{ kolor rgb }". Przykładowo: {339900} - zielony. Stronę z kolorami znajdziesz tutaj. Jak nałożyć teksturę na obiekt? Przykładowo: /omat 0 0 8839 vgsecarshow sw_wallbrick_06 Przed nałożeniem tekstury: Po nałożeniu tekstury: Skąd brać teksturki?: Polecam następujące stronki na których jest dużo tekstur: http://textures.xyin...?page=textures https://sampbuilding.wordpress.com/ (by Akro) Jak stworzyć napis 3D? Krok po kroku jak stworzyć napis 3D: 1) Wpisujemy komendę /ec 2) W miejsce [Odległość] wpisujemy z ilu metrów ma być widać napis np.20 3) W miejsce [Treść] wpisujemy jaki chcemy mieć tekst. Można zmienić kolor tekstu w "( kolor rgb )" Strona z kolorami RGB tutaj. Przykładowy napis 3D: Użyte parametry: Vikiing, M_O_B, caboty22 i 38 innych lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fabrekas 1 866 Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 /ogate w filmiku łatwiej wyjaśnić, polecam się dragonslayer, Michaelsen, Mistii i 1 inny lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tequr 3 503 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Witam.Zapewne wielu z was pamiętało doskonały spis obiektów dostępny na: gta-sa-mp.deNiestety nie jest on już dostępny (witryna nie jest już dostępna).Szczęśliwie: jest zamiennik. Chyba nawet lepiej zorganizowany.LINK Przedmioty możemy wyszukiwać na wszelkie możliwe sposoby: od przeszukiwania bazy danych na podstawie nazwy, przez standardowy podział na kategorię i tagi aż do zaawansowanego przeczesywania po "zachowaniu" przedmiotów (posiadanie kolizji, zniszczalność, widzialność w danym okresie czasu, obecność animacji przedmiotu)Dodatkowo, każdy przedmiot jest opisany: po kliknięciu na jego ikonę możemy zapoznać się z jego charakterystyką oraz rozmiarem w systemie metrycznym. Ustawienie ścian i reszty obiektów to jednak tylko część żmudnego procesu tworzenia klimatycznego wnętrza. Kolejną jego częścią jest wykorzystanie OMAT'ów do nadania ostatecznego charakteru tworzonego miejsca.Tutaj z pomocą przychodzi rozbudowany spis dostępny pod TYM LINKIEM. Każda skórka ma okienko z wartością którą będziemy potrzebować do użycia w grze. Prezentuje się ono następująco. Nas interesuje "Easy In-Game Command" (niestety komenda nie jest taka "easy" jak się wydaje: kopiujemy tylko wartość, podana komenda nie zadziała na naszym serwerze.) Doskonałym uzupełnieniem wspomnianej strony z teksturami jest strona AkroLINK Jego spis zawiera wiele niedostępnych na wspomnianej wyżej stronie tekstur- nieoceniona pomoc szczególnie wtedy gdy szukamy jakiś tekstur pasujących do mieszkań.Dziękuję użytkownikowi Saurafel za podanie linku. /OTEXT krok po krokuPrzydatną funkcją jest możliwość tworzenia otextów: czyli nakładania na obiekt tekstury naszego tekstu.Komenda /OTEXT dostępna jest tylko dla użytkowników z aktywnym kontem Premium. Przykład wykorzystania otextu na budynku strażnicy Los Santos Fire Department. Całą zabawę z otextem należy rozpocząć od wybrania odpowiedniego obiektu. Doskonale nadają się do tego szyby, ściany czy obrazy. Należy jednak pamietać że obiekt z otextem nadal pozostaje obiektem i posiada fizyczne właściwości swojego nieoteksturowanego odpowiednika. Należy zatem uważać żeby nie wstawić otextu tak że będzie on kolidować z graczami i pojazdami.Do stworzenia otextu możemy wykorzystać szeroką gamę obiektów- w tym takich przez które gracz przenika. Po wybraniu odpowiedniego do naszych potrzeb obiektów czas na wprowadzenie komendy. Wybierzmy nasz obiekt przy pomocy komendy /OSEL i użyjmy na nim komendy /OTEXT. Otrzymamy przyjemne w obsłudze okno konfiguracyjne przeprowadzające nas przez proces tworzenia tekstu. Zacząć musimy od wyboru rozmiaru powierzchni- im mniejszy wybrany rozmiar tym większy rozmiar obiektu zajmiemy. Następnie wybieramy jedną z dostępnych czcionek, jej rozmiar oraz to czy będzie pogrubiona. W ostatnim oknie wprowadzamy tekst.Różne rozmiary, czcionki i pogrubienie tekstu wykonane na jednym obiekcie (19353). Korzystając z komendy /OTEXT możemy również zmienić kolor wyświetlanego tekstu. Robimy to wprowadzając w kodzie HTML (polecam TĄ stronę- zależy nam na ciągu znaków wyświetlającym się w oknie obok #) i wprowadzamy do gry w nawiasach { }. W jednej komendzie /OTEXT można zmieścić kilka kolorów.Gładkie przejście pomiędzy wybieraniem koloru a końcowym efektem pukawa, Sharku, Saurafel i 7 innych lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blast 1 323 Napisano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Zaktualizowałem grafikę w poradniku Inteer lubi to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chytrus 25 348 Napisano 24 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 A tutaj jak zrobić sobie drzwi otwierane EvilThwin, dragonslayer, Chris_Piven i 1 inny lubią to Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
homonto 2 038 Napisano 24 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 jestem pod wrażeniem michaś :-D Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragonslayer 281 Napisano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2018 nie dziala Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blast 1 323 Napisano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2018 nie dzialaCo nie działa? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragonslayer 281 Napisano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2018 wszystkie linki, np. ten https://s24.postimg.org/aj3o6b1bp/Db_MRmfn.jpg Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blast 1 323 Napisano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2018 wszystkie linki, np. ten https://s24.postimg.org/aj3o6b1bp/Db_MRmfn.jpgTo już nie do mnie, to jest poradnik Cruisera i zapewne on to wrzucał na te strony. Używaj też tej strony: https://dev.prineside.com/en/gtasa_samp_model_id/ Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Inanis 1 744 Napisano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2018 wszystkie linki, np. ten https://s24.postimg.org/aj3o6b1bp/Db_MRmfn.jpgMasz stronkihttps://dev.prineside.com/en/gtasa_samp_model_id/https://sampbuilding.wordpress.com/obiekty-2/http://textures.xyin.ws/?page=textures. Masz tu na obiekty i tekstury Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brunOO 241 Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 popraw obiekty, jak możesz bo linki wygasły. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnywilkk 86 Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 linki wygasly Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blast 1 323 Napisano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 linki wygaslyTo polecam stronę z której sam korzystam - https://dev.prineside.com/en/gtasa_samp_model_id/ Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdr666 2 815 Napisano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2020 wszystkie linki szlag trafil ktos potrafi je odnowic? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się