>

Skocz do zawartości

Rozpoczęto konkurs na stanowisko w administracji rządu miasta Los Santos! Wykreuj swoją postać na wpływowego urzędnika. [KLIK]


* * * * - 3 głosy

Ogłoszenia związane z rozgrywką


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
98 odpowiedzi w tym temacie

#1 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 09/03/2015 - 18:25

*
Popularny

OGŁOSZENIA ZWIĄZANE Z ROZGRYWKĄ

 

1. Postanowienia ogólne

  •  Parę słów o FCK
  •  Eventy, a wsparcie ekipy
  •  Podstawowe informacje na temat ingerencji ekipy w grę In Character
  •  /do Udane?
  •  Odgrywanie gwałtów
  •  Spójność rozgrywki
  •  Poziom gry w centrum
  •  Zwiększona śmiertelność postaci/dynamiczne FCK
  •  Używanie opisów
  •  Technika narracji
  •  Nijaczenie postaci
  •  Bieganie
  •  Błędy gry

2. Granie postaci

  •  Założenia wstępne
  •  Języki/slang
  •  Dystans do gry i wydarzeń na serwerze

3. Kwestie sporne

  •  Dynamika akcji, a typekill
  •  Odgrywanie napadów
  •  Postaci powiązane
  •  Broń skryptowa, a odgrywana przez graczy
  •  Broń w użyciu
  •  Animacja postrzału, a BW
  •  Opis schowanych przedmiotów

 
1. Postanowienia ogólne
 
1.1. Parę słów o FCK
 
nie posiadając zgody na CK1 nie macie prawa odegrać akcji kończącej się potencjalną śmiercią2 innej postaci.
 
1 - zgodą na CK nazywamy zaakceptowany przez moderatora serwera wniosek o FCK, zgodę wyrażoną świadomie i dobrowolnie przez gracza grającego postać ofiary, bądź twierdzącą odpowiedź na zapytanie o dynamiczne FCK w trakcie akcji nadzorowanej przez moderatora serwera. Osobami o mocy decyzyjnej dotyczącej FCK są tylko i wyłącznie moderatorzy serwera i główni administratorzy.
2 - postrzał w głowę, okaleczanie; powodowanie śmiertelnych obrażeń

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest oczywiście spójność akcji IC. Nieraz dochodziło do sytuacji, gdzie po mieście chodziły przysłowiowe "osoby bez głów", bo ktoś odegrał więcej niż mógł.
 
1.2. Eventy, a wsparcie ekipy
 
Często się zdarza, że zostajemy poinformowani że ktoś na coś napadł i oczekuje od nas nagrody w postaci przedmiotów/pieniędzy. Zazwyczaj to akcje odgrywane w 2-3 osoby w jakimś sklepie, które zaczynają i kończą się narracją na /do, nie ma w nich żadnego ryzyka, żadnej szansy niepowodzenia i żadnej ingerencji innych organizacji. Są klepane od niechcenia jedynie w celu zarobienia na kasie otrzymanej od gamemasterów.
 
Jeżeli chcecie zagrać event:

  • Przemyślcie jak ma wyglądać.
  • Zastanówcie się gdzie ma zostać rozegrany (jubiler zaraz pod remizą strażacką to oklepany i mało życiowy pomysł).
  • Zaplanujcie akcję! Przygotujcie się do niej. Chusty i wyciągnięcie broni z wozu to żadne przygotowanie.
  • Wciągnijcie w to inne organizacje/graczy. Zaproście kogoś na eventowej postaci żeby odegrał wam kasjera, poinformujcie LSPD w momencie włamania. Dajcie temat w dziale City of Los Santos. Poinformujcie kogoś z Weazel żeby media się tym zajęły.
  • Nie zakładajcie jednego scenariusza akcji. Wchodzimy, wygrywamy, dostajemy pieniądze. Musi być ryzyko, muszą być różne warianty jej przeprowadzenia.

Jeżeli macie pomysł na coś grubszego to napiszcie przed eventem ticket do gamemasterów. Bardzo chętnie zorganizujemy statystów, sami się w to włączymy.

Pieniądze za akcje podobne do tej którą opisałem w pierwszym akapicie nie będą przyznawane. Nigdy.
 
1.3. Podstawowe informacje na temat ingerencji ekipy w grę In Character
 
Nie ustawiamy HP/skinów/HP pojazdów/nie zdejmujemy BW, jeżeli sytuacja zaistniała z przyczyn In Character. Próby oszukania ekipy, opowiadania o atakach cheaterów/odwalaczy, których nie uwieczniliście nawet na screenie będą karane. Jeżeli chcecie robić sparingi, to nie bijcie się do BW. Jeżeli bijecie się do BW to odczekajcie je/wezwijcie pogotowie. Nigdy nie sądziłem, że będę musiał tłumaczyć społeczności 5-letniego serwera roleplay takie podstawy, ale sytuacja tego wymaga. Oduczyliście się grać IC konsekwencje pewnych wydarzeń i próbujecie robić ekipę serwera w bambuko.
To samo tyczy się zabaw polegających na deathmatchu. Argument "kolega mi wbił BW" przestaje działać. Albo zmieńcie kolegów, albo ich zraportujcie/napiszcie na nich skargę.
 
1.4. /do Udane?
 
Już od dłuższego czasu obserwuje się coraz częstsze wykorzystywanie tego idiotycznego zwrotu, nawet w najbardziej bzdurnych akcjach. Zrozumcie, że nie trzeba tego używać podczas każdej akcji z innym graczem, a najlepiej nie używać tego wcale. Przy akcjach, które nie mają prawa się nie udać (przeciąganie nieprzytomnej osoby po ziemi, przeszukiwanie jej, cokolwiek innego, co nie ma innych czynników "zewnętrznych") możecie pisać zwyczajne /me opisujące czynność.
 
W momentach, gdy pojawia się możliwość innego przebiegu akcji, formułujecie zdanie przy /me tak, aby dać możliwość odpisania drugiej osobie.
 
1.5. Odgrywanie gwałtów 
 
Każdy gracz ma prawo do pominięcia odgrywania akcji gwałtu (lub podobnych) w jakiejkolwiek formie. Możecie ją odegrać tylko za zgodą gracza odgrywającego postać ofiary. 
 
1.6. Spójność rozgrywki
 
Często w trakcie interwencji supportu bądź moderacji serwera w akcję widzę, że gracze ignorują członka administracji, grając dalej IC. Przypominam, że w momencie zaangażowania się administratora w jakieś wyjaśnienia bądź dyskusję OOC akcja ulega zatrzymaniu, a grać można dopiero po zakończeniu rozmowy.

Administracja nie zawsze ma możliwość lub czas by zainterweniować. Gdy jakiś gracz gra niezgodnie z zasadami serwera1zaleca się kontynuowanie akcji w swój sposób bądź jej przerwanie, zebranie koniecznych dowodów i zamieszczenie ich w dziale skarg.

1 - Przykład. Postaci z gangu napadają postać niezbyt dobrego gracza, następnie chcą zabrać jego przedmioty. Gracz odmawia skryptowego oddania przedmiotów, a na serwerze nie ma żadnego administratora.
Można tu zrobić dwie rzeczy - przerwać akcję i skierować sprawę na forum, bądź dograć ją po swojemu, spójnie (nie przerywając zbędnymi upomnieniami OOC) i tak jak powyżej - skierować na forum w wypadku niskiego poziomu gry drugiej osoby. Pamiętajcie - nie musicie dostać skryptowych pieniędzy lub przedmiotu, żeby dograć akcję.


Jeszcze jedna sprawa - kwestia poruszona w ostatnim akapicie doprowadza bardzo często do sytuacji, w których jedna ze stron informuje innych graczy, poprzez komendę /do, że ich postaci tam "nie ma". Nie macie prawa do używania narracji w ten sposób, jesteście zobowiązani grać IC - tam gdzie znajduje się awatar postaci, przebywa ona fizycznie, wyjątkiem jest tworzenie interiorów OOC oraz wyjaśnienia z ekipą, kiedy to akcja ulega zatrzymaniu.
 
1.7. Poziom gry w centrum
 
Po kilku obserwacjach sytuacji, która dzieje się w centrum, postanowiliśmy podjąć parę radykalnych kroków, w celu poprawienia sytuacji. Chcemy z centrum zrobić miejsce, gdzie można normalnie pograć i miejsce, które będzie faktycznie wyglądać jak serce metropolii, a nie Zombieland, gdzie wszyscy biegają, a autem podjeżdża się pod drzwi. Nauczcie się zachowywać normalnie, bez żadnych bzdurnych mordobić, sprintów, skoków i wpychania autem tam, gdzie nie jego miejsce. Zrozumcie, że to, że w danym miejscu jest trochę więcej miejsca, automatycznie nie czyni tej strefy parkingiem. Wszyscy, którzy dalej będą się wpychać wszędzie autami, żeby miał bliżej na siłownie, stracą swoje dupowozy. 
 

1.8. Zwiększona śmiertelność postaci/dynamiczne FCK
 
W związku z wprowadzeniem profilów postaci, które bardzo ułatwiają start, wprowadzamy zasadę dynamicznego FCK. Na czym to ma polegać?

Przede wszystkim mamy zamiar tępić wszelkie przejawy lekkomyślności w wprowadzeniu postaci. Startujesz sam do kilku uzbrojonych gangsterów, a oni cię postrzelili? Nie żyjesz. Zacząłeś strzelać do policji, lecz ich było więcej? Zgon. Odgrywasz postrzał w brzuch ze strzelby z bliskiej odległości? Trup. Leciałeś 300km/h na motorze, ale twoja podróż zakończyła się na samochodzie jadącym z przeciwnego pasa? No cóż... nie żyjesz. Oczywiście nie da się wyłapać każdej takiej sytuacji, ale rozgrywka będzie względnie nadzorowana.

Prawo do nadania dynamicznego FCK podczas takiej sytuacji ma każdy gamemaster, a jego decyzja jest nieodwracalna. Co do planowanych zabójstw innych osób, wystarczy napisać do gamemastera na służbie (jeśli taki będzie)i podjąć decyzję o akcji od razu po otrzymaniu od niego odpowiedzi. Jeśli nie będzie takiej możliwości, pozostaje ticket z argumentacją zabójstwa.
 
Oczywiście postacie, które nie mają odpowiedniej ilości godzin na koncie, nie będą blokowane. Wszelkie przejawy debilizmu przez wymuszanie na sobie FCK będą raczej wtedy tępione OOC.
 

1.9. Używanie opisów
 
Wielu z was nie potrafi zastosować poprawnie komendy, którą jest /opis. Ta komenda służy do budowania cech ważnych fabularnie, takich jak na przykład stan zdrowia (np. Kikut prawej ręki), obecny stan, tatuaże (np. świadczące o przynależności do gangu), cechy charakteru (np. nadpobudliwy).

Zabronione są opisy, które odbiegają od podanych wyżej przykładów. Nie chcemy widzieć na serwerze graczy, którzy posiadają zbędne opisy. Nie interesuje nas jakie trampki, bądź daną część ubioru posiada gracz, od tego jest skin oraz obiekty przyczepialne. Tyczy się to również osób, które myślą, że mogą robić z siebie chodzącą reklamę z kartką A4 na plecach, bądź pojeździe. 
 

1.10. Technika narracji
 
Zacznę od poruszenia tematu, który nurtuje społeczność sampowego roleplayingu odkąd na scenie pojawiły się mniej lub bardziej elitarne ugrupowania, które wprowadziły modę na używanie przesanie długich, czasem niedorzecznych linijek w prowadzeniu swojej postaci. Przechodząc do sedna - długość tego, co widzicie na /me nigdy nie jest i nie była wyznacznikiem poziomu osoby, z którą wchodzimy w interakcję.

W graniu ról liczy się granie ról. Rozwój postaci, kreowanie jej zachowań i charakteru.

Dlaczego o tym piszę? Bardzo często, gdy nadzorowałem rozgrywkę innych zauważyłem, że akcja niewiarygodnie się przeciąga przez narrację jednego gracza. Próbuje zrobić wszystko, żeby jego /me jakoś fajnie wyglądało, zapominając o tym, że pisze je już od dwóch minut. Inni gracze znudzeni czekają, aż będą mogli mu odpowiedzieć, zamiast kontynuować interakcję IC. Cała gra toczy się ślamazarnie i powoli.

Kolejną sprawą, którą chciałem poruszyć jest zupełne przeciwieństwo tego wszystkiego - stosowanie w narracji jak najkrótszego opisu czynności, gdy jest czas na dokładniejsze jej przedstawienie. Efektem jest zazwyczaj szereg pytań na /do, gdyż z akcji gracza, który przedstawił coś lakonicznie nie wynika żadna konkretna informacja.

Zasadą nadrzędną przy prowadzeniu narracji powinna być dynamika samej akcji. Jeżeli coś przebiega szybko, nie traćcie dwóch i pół minuty na opisanie tego, jaki sygnet ma wasza postać gdy daje komuś w mordę. 
 

1.11. Nijaczenie postaci
 
Ostatnio zauważyliśmy, że coraz więcej osób próbuje sobie wygrindować kasę na pięciu grupach. Ta ilość slotów jest dla osób, które faktycznie kreują jakiś przedsiębiorców. Oczywiście ludzie to potraktowali jako okazja do grania "przedsiębiorczej osoby", która trzaska w 2 siłowniach, warsztacie i 2 salonach na randze "szef" w rezultacie czego każdy z tych biznesów ma więcej szefów, niż faktycznych pracowników. Za wszelkie stanowiska-widma i ewidentny grind, postacie będą blokowane za nijaczenie. Tak samo ma się sprawa z "korporacjami", gdzie to ludzie za korporację uznają warsztat i siłownię należącą do tej samej osoby.
Zastanówcie się też odnośnie posad na poziomie organizacja porządkowa - biznes, bo o ile medyka prowadzącego aptekę można zrozumieć, to przykładowo policjanta sprzedającego karnety na siłowni, już nie. 
 
1.12. Bieganie
 
W związku z wprowadzonym przez Simona update (zwiększenie wzrostu kondycji podczas biegania na plaży) najprawdopodobniej zacznie się wielkie sprintowanie - poinformuję tutaj tylko, że z wszelkich nieadekwatnych zachowań IC jak na przykład z biegania w nieodpowiednim stroju będą wyciągane konsekwencje, czyli koniec końców nic się nie zmienia.
Jak chcecie sobie poodgrywać, że wasza postać lubi pobiegać, weźcie odpowiedni do tego skin i dorzućcie ciekawy opis.

 

1.13. Błędy gry

 

Nasza jedenastoletnia gierka niesie ze sobą wiele błędów, które w łatwy sposób można wykorzystać na swoją korzyść, jednak do tej pory nie były one wymienione w regulaminie, co doprowadziło do niejednej sprzeczki. Poniżej znajduje się lista bugów oraz ich krótkie wyjaśnienie:

 

- kategorycznie zabrania się przeprowadzania drive-by z Desert Eagle

 

- zabronione jest używanie "C buga" podczas strzelania z Desert Eagle

 
2. Granie postaci
 
2.1. Założenia wstępne
 
"Możesz wyposażyć swą postać w tyle szczegółów, ile tylko zechcesz.

Gdy będziesz ją odgrywać, prawdopodobnie wymyślisz

więcej detali, które zechcesz dodać."

- Podręcznik Gracza D&D, 3.0.

 
W roleplayingu chodzi ogranie ról. Jak stworzyć swoją postać? Jak ją zagrać? Pomysłu na rozgrywkę nie można kupić. Trzeba go mieć. Pierwszym i najważniejszym krokiem przy tworzeniu charakteru są założenia wstępne.
Zakładając postać zastanówcie się, kim będzie. Postawcie sobie cele, które będziecie mogli realizować - wasza gra nie będzie nudna, stanie się nieco bardziej atrakcyjna. Jeżeli chcecie grać policjanta pomyślcie trochę o tym, dlaczego wasza postać chce być właśnie policjantem. Co ją skłania do zaciągnięcia się w szeregi. Może wywodzi się z biedniejszych dzielnic i ma już dość przestępczości szerzącej się na ulicach? Może słabo poszły jej egzaminy, nie dostała się na koledż? Stara, młoda? W ten sposób przechodzicie do tła.

"Charakter jest narzędziem do kształtowania tożsamości twojej postaci.

Nie jest gorsetem, który ma ją krępować."

- Podręcznik Gracza D&D, 3.0.

Tło postaci pomoże wam ją określić. Zastanówcie się skąd pochodzi. Czemu akurat stamtąd, jak układało się jej życie; jakie cechy charakteru mogła przez to wykształcić. Zamożna, czy wywodząca się ze slumsów? Jeżeli jest spoza Santos, to czego szuka w mieście? Kiedy już uporacie się z cechami charakterystycznymi dla swojej postaci zapamiętajcie zarys, którego będziecie mogli się trzymać. Starajcie się uwypuklać to, co nakreśliliście w głowie poprzez swoją rozgrywkę. Jak już uporacie się z charakterem, pomyślcie o wyglądzie zewnętrznym.
O ile sama fizyczność postaci wydaje się rzeczą trywialną, o tyle warto zastanowić się nad tym przed rozdaniem statystyk i dostosować je do tego, co wymyśliliście. Jeżeli wasza postać ma siedemnaście lat nie będzie świetnym kierowcą, a wesoły grubas nie zostanie atletą. Rozdysponuj punkty w zbilansowany sposób. W ten sposób będziesz mieć punkt zaczepny do odegrania kolejnych akcji stosownie do statystyk twojej postaci.

Porażka to też opcja. Jeżeli nie osiągniecie któregoś z waszych "osiągalnych" celów nie zniechęcajcie się do dalszej gry. Granie postacią dalej mimo nieudanej próby dojścia w szeregi LSPD może być równie ciekawe, co granie w tamtej frakcji. Trzymajcie się tła, które nakreśliliście, zastanówcie się, co zrobiłaby wasza postać, gdyby jej się nie udało. Ciągnąc dalej przykład, którym się posługuje - gdyby naszemu wannabe-krawężnikowi nie udałoby się dojść do LSPD najpewniej wróciłby na swoją dzielnicę, gdyby pochodził z ghetta. Może pora pograć jako mieszkaniec na dzielnicy gangu? Spróbować sił w Fire Dept, w przypadku przedstawiciela klasy średniej? Jak widzicie, gra się nie kończy, a wraz z zamknięciem jednych drzwi otwiera się kilka innych, przez które można przejść bez obaw o zepsucie postaci.

Śmierć to nie koniec. Zakończenie losów postaci, do której się przywiązaliście niekoniecznie jest czymś fajnym, ale na pewno wynika z gry fabularnej i nie dojdzie do tego, jeżeli nie będzie ku temu powodów. Śmierć postaci to konsekwencja jakiejś akcji IC, jeżeli do niej dojdzie - nie płaczcie nad rozlanym mlekiem. Jeżeli podobała się wam gra w PD i straciliście postać postrzeloną w trakcie patrolu dogadajcie się z liderem, jestem pewien, że przyjmie was na świeżym koncie. Gamemasterzy też są po to, by wam pomóc i na pewno przeczytamy wasze prośby, które skierujecie do nas drogą zgłoszeń.
Grupy - jedyna opcja. Niezupełnie. Gra jako zwykły obywatel (nie chcę tu używać słowa "cywil", bo określa ono osobę niebędącą w służbie wojskowej) może być równie ciekawa, jeżeli macie wyraźnie zarysowane tło postaci. Jeżeli wasza postać pasjonuje się bronią palną - postarajcie się o licencję. Może jest kierowcą? Spróbujcie pograć przy ścigantach, nawet niekoniecznie starając się dojść do ich organizacji. Spędzasz sporo czasu na siłowni? Pomyśl o czymś ciekawszym; jestem pewien, że trener boksu i faktycznie ciekawe akcje na ringu dodałyby grze więcej smaku niż stanie za ladą i sprzedawanie karnetów tonami.
Zastanów się nad grą, zamiast nudzić się w pięciu grupach graj porządnie w jednej, kontynuuj spójnie losy postaci 
 
2.2. Języki i slang
 
Wasza postać może stosować języki obce, jeżeli je zna. Jak określić, czy postać którą gracie umie posługiwać się danym językiem?
Jest to zależne od tła fabularnego, które odgrywacie. Grając postać imigranta logicznym jest, że będzie mogła posługiwać się swoim językiem natywnym obok angielskiego. Dla postaci amerykańskiego pochodzenia jest to opcją, ale nie regułą. Postać detektywa LSPD rozpracowującego latynoskie gangi na pewno zna hiszpański, agenci FBI komunikatywnie mówią w przynajmniej trzech językach, i tak dalej i tak dalej.

To powiedziawszy dodam tylko tyle, że wszelkie zjawiska powergamingu przejawiające się prowadzeniem multilingwistycznych mechaników czy też czarnuchów nawijających staroperskim i greką będziemy ukrócać czasowymi albo permanentnymi blokadami postaci.
Prawidłową formą stosowania języka obcego na czacie są ramki identyczne z tymi na .com;
 


[Hiszpański] Wszystko w porządku?
[Włoski] Jak leci, stary?

 
Przejawy metagamingu polegające na korzystaniu z informacji, których nie rozumie wasza postać nie będą tolerowane. Domyślnym językiem, stosowanym w trakcie rozmów IC jest angielski, nie trzeba do niego umieszczać ramek. Akcenty można zaznaczyć na potrzebę akcji przy pomocy narracji trzecioosobowej (/do) lub nosić wpisane w opis postaci, jeżeli jest to jej stałą cechą.

Jeżeli wasza postać nie potrafi posługiwać się językiem angielskim możecie to zaznaczyć przez pierwszych parę linijek gry i na /do gdy ktoś wchodzi do akcji - później, gdy wszyscy gracze są świadomi sposobu w jaki gracie postać, nie ma potrzeby informowania ich o tym raz za razem.

Wstawki bądź kwestie slangowe z innych języków powinno się pisać w oryginalnej, poprawnej formie, oddającej sens wypowiedzi i ewentualne smaczki językowe. Przypominam tym samym, że nieumiejętne korzystanie ze slangu bądź języka angielskiego jest niezgodne z regulaminem.
 
2.3. Dystans do gry i wydarzeń na serwerze
 
W trosce o zdrowie psychiczne niektórych userów chciałbym poruszyć kwestię podejścia do rozgrywki. Bardzo duża część społeczności podchodzi do gry u nas nie jako do gry, a jak do drugiego życia. To już nie mój problem, ale zrozumcie - wydarzenia na serwerze nie powinny być źródłem waśni między wami samymi lub wami a ekipą. Całość funkcjonuje po to, żeby się tym bawić, więc jeżeli rozgrywka przestaje sprawiać wam frajdę po prostu dajcie sobie z nią spokój.
 
Nie angażujcie się przesadnie emocjonalnie w to, co odgrywacie, nie zmieniajcie akcji waszych postaci na podstawie przesłanek OOC (jest moim kumplem; nie poproszę o fck na jego postać) i grajcie in character. No właśnie. Granie na postaci. Z tego co podejrzałem w logach cholernie duża część serwera przedkłada znajomości i kontakty ooc nad samą rozgrywkę. Dla przykładu - pytania przez kanał /w o rzeczy takie jak sprzedaż broni czy innych dóbr IC.
 
Podchodźcie do rozgrywki ze zdrowym dystansem, pamiętajcie też, że postać którą odgrywacie to nie wasze alterego tylko zwyczajny char, coś fikcyjnego, tworzonego tylko i wyłącznie na potrzeby serwera i zabawy na nim. To, że kreujecie jakąś postać od trzech lat i musicie ją nagle uśmiercić niekoniecznie jest fajne, ale nie może być powodem do zachowywania się jak wariat (był taki jeden, co bił mamę krzesłem). 
 
3. Kwestie sporne
 
3.1. Dynamika akcji, a typekill
 
Doszliśmy do wspólnego wniosku, że wykorzystywanie pretekstu dynamiki akcji do ugrania na swoją korzyść jest nie w porządku i będzie karane. Akcje można odgrywać dynamicznie, naturalnie, ale nie w taki sposób; nie możecie zmuszać drugiego gracza do odpowiedzi w narracji, a następnie samemu zaczynać interakcję skryptową, gdy ten pisze i nie ma czasu na odpowiedź. Jak chcecie przeskoczyć z walki na /me w walkę skryptową napiszcie drugiej osobie o swoim zamiarze, gdy ta wam potwierdzi poczekajcie parę sekund i dopiero to róbcie. To samo w wypadku wyszarpywania się - nie piszcie komuś * *wyszarpuje się policjantowi* i nie zaczynajcie ucieczki w momencie gdy tamten gracz pisze.
 
3.2. Odgrywanie napadów
 
Wraz z publikacją tego tematu gracze kreujący postaci przestępców są zobowiązani do poprowadzenia akcji w ten sposób, aby uniknąć poważnego zranienia osoby na którą napadają. W wypadku gdy akcja na to nie pozwala, a strona przeciwna próbuje uciec lub bronić się - można użyć dostępnych środków.

Starajcie się rozegrać całość w nieco bardziej atrakcyjny dla obu stron sposób. W przypadku wcielania się w postać przestępcy - pomyślcie o motywie rabunkowym, którym się kieruje, i o konsekwencjach, które normalnie poniósłby strzelając w kogoś na środku chodnika. Gdy gracie osobę napadaną pamiętajcie o rozegraniu emocji towarzyszących tego typu sytuacji; zastanówcie się nad grą na swoją niekorzyść
 
Przypominamy, że jeśli rozgrywasz akcję napadu, nie zabijaj. Jeżeli rozgrywasz akcję zabójstwa, nie okradaj.
 
3.3. Postaci powiązane
 
Regulamin serwera jasno stwierdza, że dwie (lub więcej) aktywne postaci jednego gracza, nie mogą być ze sobą powiązane. Co to znaczy? Że nie mogą działać we wspólnej intencji. Działania jednej postaci nie mogą przekładać się na korzyść tej drugiej. Mam wrażenie, że część z Was, a kieruję to głównie do organizacji przestępczych, zapomniała o tym punkcie regulaminu.
Co raz częściej zdarza się, że w obrębie jednej organizacji gracz ma dwa awatary. Jeden na którym buduje renomę, na którym przegrał mnóstwo godzin nie wychylając się zanadto i drugi, na którym w intencji tej pierwszej przeprowadza ryzykowne akcje, które mogą skończyć się character killem. W końcu ta druga postać niewiele znaczy, nikt jej nie zna i jest byłym komandosem wyszkolonym na zabijanie. Takie działania są niezgodne z regulaminem serwera i będą surowo karane. Dotyczy to zarówno graczy, jak i liderów którzy na to zezwalają. 
 
3.4. Broń skryptowa, a odgrywana przez graczy
 
Krótko i konkretnie.
Spotkałem się z przypadkami graczy odgrywających pałki bejsbolowe jako rurki podniesione z ziemi, pałki teleskopowe, siekiery, czy inne dziwne rzeczy. Zazwyczaj robią to, by obejść konieczność noszenia broni na wierzchu; żeby mogli wyciągnąć broń z listy przedmiotów nie podając jakiegoś niedorzecznego powodu (Wyciąga pałkę bejsbolową z nogawki?). Na dzień dzisiejszy takie zachowania nie są w zgodzie z założeniami rozgrywki i będą karane.

Obecnie na serwerze w obiegu są bronie do walki wręcz takie jak pałki teleskopowe oraz rurki, tak samo siekiery i maczety - nie ma potrzeby odgrywania, że kij bejsbolowy waszej postaci to coś innego.

To samo tyczy się miniaturyzowania broni, czyli odgrywania wszelkich strzelb jako Serbu Super Shorty, czy też grania AK47 jako wersji specnaz ze skróconą lufą.

Wasza postać nie może schować swojej strzelby w taki sposób, żeby nie rzucała się w oczy. Nie obchodźcie regulaminu na korzyść waszej rozgrywki, co więcej - jeżeli macie w ekwipunku broń długą, zaleca się noszenie jej w ciągłym użyciu, aby nie doszło do sytuacji gdzie zachodzi potrzeba użycia broni i zastanawiacie się przez 10 minut co wpisać w /me, skąd wyciągnąć karabin. 
 
3.5. Broń w użyciu
 
Jeżeli posiadacie broń w użyciu - jest ona na widoku. W przypadku broni krótkich rozmawiamy tutaj o pozycji za paskiem lub w kaburze przy udzie, jeżeli natomiast chodzi o długie - na plecach bądź uprzęży taktycznej.
Gdybyście chcieli odgrywać, że wasza postać nosi broń w ukryciu - nie używajcie jej, a do wyciągnięcia posłużcie się komendą /u.

Broń w użyciu można wyciągać ze scrolla bez konieczności przeprowadzania narracji, natomiast przy wyciągnięciu jej z listy przedmiotów sama komenda wymusza na nas podanie miejsca, z którego się ją wysuwa. (/u id_broni skąd.) Dotyczy to broni, które widać przy skinie. Baseballe, miotacze ognia, gaśnice, katany, łopaty i inne rzeczy, które nie są przypięte w trakcie użycia należy wyciągać z /me, nawet gdy znajdują się na scrollu. 
 
3.6. Animacja postrzału, a BW
 
Dużo osób cały czas się pyta, czy "gramy do animki czy BW". Już Wam wyjaśniam, jak powinno się to odgrywać.
Trzeba najpierw wziąć pod uwagę, jaka to jest sytuacja. Wiadomo, strzelanina - duża adrenalina, która działa przeciwbólowo i daje "kopa". Taka osoba, nabuzowana adrenaliną może przyjąć kilka strzałów i dalej być w stanie się bronić. Tak samo możecie to odgrywać. W takich sytuacjach, ta animacja jest właśnie takim "oberwaniem". Odgrywacie to, ale dalej możecie brać udział w wymianie ognia.

Sprawa ma się trochę inaczej, jeśli chodzi o wszelkiego typu postrzały "niespodziewane". Wtedy starajcie się to rozegrać, jak normalny postrzał, a nie na zasadzie, że ktoś kogoś postrzeli, a ten ucieka wypierając się tekstem "gramy do BW". Musicie wyczuć sytuację. 
 
3.7. Opis schowanych przedmiotów
 
Kwestia często poruszana podczas przeszukiwania domów oraz pojazdów przez LSPD, a także przy włamaniach. Na serwerze od dawna istnieje możliwość ustawienia opisu danego przedmiotu, (w /p jest to ósma pozycja) dlatego też z dniem dzisiejszym, jeśli gracz ukrywa jakiś przedmiot w pojeździe/drzwiach, jest zobowiązany do skorzystania z takiej opcji, gdzie opisze klarowanie sposób, w jaki ukrył swój przedmiot.
 
Przy niezastosowaniu się do powyższego punktu gamemaster wybiera samodzielnie miejsce schowania przedmiotu.
  
nowe punkty będą oznaczane kolorem czerwonym
 
na podstawie tematów gamemasterów napisanych przez: Arczir, Burton, Pawlik, broddo_swaggins, Faust
 
Ekipa Los Santos RolePlay.net
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody głównej administracji LS-RP.net



#2 Marhley

  • na scenie już od 2008

  • Użytkownik

Napisano 09/03/2015 - 18:30

To dla wszystkich, tych co nie umieją grać. Przede wszystkim dystans do gry, tylko gra więc luzujcie na pieńku.



#3 szarańcza

  • Zbanowany
  • Miejscowość:still hood

Napisano 09/03/2015 - 19:33

Przewineliście dużo niezręcznych sytuacji dla obu stron, dla mnie najczęstsze i irytujące jest niewłaściwe używanie języków, slangu.


Użytkownik _SZARANCZA edytował ten post 09/03/2015 - 19:35


#4 nogram

  • 96,11. - Pac'n Doggy.

  • Aktywacja konta
  • Miejscowość:kraków

Napisano 09/03/2015 - 20:30

 

 

 

 

 

Podchodźcie do rozgrywki ze zdrowym dystansem, pamiętajcie też, że postać którą odgrywacie to nie wasze alterego tylko zwyczajny char, coś fikcyjnego, tworzonego tylko i wyłącznie na potrzeby serwera i zabawy na nim. To, że kreujecie jakąś postać od trzech lat i musicie ją nagle uśmiercić niekoniecznie jest fajne, ale nie może być powodem do zachowywania się jak wariat (był taki jeden, co bił mamę krzesłem). 

 

 

 

 

 

@UP U made my day.

 

 

A co do ogłoszenia, to ciesze się, że wreszcie została wyjaśniona kwestia z Animacją postrzału, a BW :) PS. Oby coraz mniej kaleczonych slangsów na serwie. 

 



#5 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 09/03/2015 - 20:31

To było już dawno wyjaśnione, po prostu scaliłem wszystkie tematy w jeden. Ja nie jestem na razie autorem żadnego z powyższych tekstów.

 

Z poważaniem, morświnek.



#6 Sparrow22

  • Gamemaster
  • Skype:sparrow.h Mój stan

Napisano 09/03/2015 - 22:09

Jakie jest stanowisko administracji do sytuacji, gdy gracz który otrzymał bw po odliczeniu tych dziesięciu minut wstaje i zaczyna dalej strzelać? Bo już nie wiem czy reportować to czy co.



#7 Ajman

  • Zasłużony

Napisano 09/03/2015 - 22:45

randomowe wydarzenia jak w gta v, doda smaczku rozgrywce. 2/3 osoby starcza do tego. kto grał w gta v wie na jakiej zasadzie to działa. delikatne wsparcie gm'a wystarczy.

#8 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 09/03/2015 - 23:13

Jakie jest stanowisko administracji do sytuacji, gdy gracz który otrzymał bw po odliczeniu tych dziesięciu minut wstaje i zaczyna dalej strzelać? Bo już nie wiem czy reportować to czy co.

 

Banować.



#9 Dandys

  • Użytkownik

Napisano 10/03/2015 - 17:52

widziałem jak wielokrotnie dawałeś odnośniki do tych tematów morświnek, dobrze widzieć to wszystko w jednej całości (choć i tak niektórym trzeba będzie tłumaczyć niektóre rzeczy po raz setny)



#10 Mainevant

  • Użytkownik
  • Miejscowość:Lublin

Napisano 10/03/2015 - 20:21

widziałem jak wielokrotnie dawałeś odnośniki do tych tematów morświnek, dobrze widzieć to wszystko w jednej całości (choć i tak niektórym trzeba będzie tłumaczyć niektóre rzeczy po raz setny)

3. Kwestie sporne

Dodałbym kwestie broni na scrollu, bo często jest powtarzany i wałkowany ten temat, bezskutecznie



#11 cjmm

  • Użytkownik
  • Miejscowość:Zabrze

Napisano 10/03/2015 - 21:23

Morświnek, bo gdzieś w komentarzach dot. broni krótkiej któryś z gamemasterów(Arczir?) napisał, że dla dynamiki akcji nie trzeba odgrywać wyciągania broni krótkiej.Może lepiej też tu to dopisać by było wszystko w jednym miejscu?

Użytkownik cjmm edytował ten post 11/03/2015 - 07:33


#12 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 11/03/2015 - 16:03

Zależy co rozumiesz przez pojęcie 'dynamika akcji'. Jeżeli gracz A ma broń na scrollu to gracz B zdaje sobie sprawę, że gracz A może ją wykorzystać w dowolnym momencie. Jednak samo sięgnięcie po broń da się zauważyć i lepiej wyciągać ją komendą /u ID ze spodni, by gracz B miał jakiś czas na reakcję. 

 

Były sytuacje, gdzie ktoś odpalał broń z /u i w ułamku sekundy wbijał uzbrojonej grupie animki bez możliwości na zareagowanie.



#13 nut

  • chińska bajka

  • Użytkownik

Napisano 11/03/2015 - 22:53

kiedy odniesiecie się do tego czy widać broń, którą ma ktoś na scrollu czy jej nie widać? zważcie na fakt, że aby wyciągnąć broń trzeba znać na pamięć UID obiektu (wiele binderów jebie się z windą 7/8), a z reguły można ukryć ją w prosty sposób za paskiem ukrywając koszulą. ewentualnie można to traktować jako zarys kabury, cokolwiek.

 

/e

o, widze, że ktoś się o to upomniał.


Użytkownik nut edytował ten post 11/03/2015 - 22:53


#14 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 11/03/2015 - 23:01

/u ID miejscewyciągnięcia - kopiować do schowka, moja metoda np. 



#15 nut

  • chińska bajka

  • Użytkownik

Napisano 12/03/2015 - 16:18

jak używasz niektórych memoryfixów/crashfixów to kopiowanie nie działa.



#16 Verhest

  • w meksyku

  • Użytkownik

Napisano 12/03/2015 - 18:08

jak używasz niektórych memoryfixów/crashfixów to kopiowanie nie działa.

normalne ctrl+c ctrl+v ci nie dziala?
/moge podrzucic ci mojego memory fixa


Użytkownik Verhest edytował ten post 12/03/2015 - 18:08


#17 Adrenalinka

  • Serwerowy Śmieszek : )

  • Użytkownik

Napisano 14/03/2015 - 16:44

W związku z wprowadzonym przez Simona update (zwiększenie wzrostu kondycji podczas biegania na plaży)
 

 

Dalej to działa??



#18 morświnek

  • Gamemaster

Napisano 14/03/2015 - 16:45

Tak. mi się wydaje



#19 Vgame

  • ...życie to "lekkie otarcie"...

  • Użytkownik

Napisano 14/03/2015 - 17:22

Warto byłoby sprecyzować jak wygląda sytuacja na terenach organizacji. Bo chyba tego nie znalazłem. Warto zaznaczyć, że na przykład to, ze wroga organizacja nie może okradać gangstera w sercu jego gangu. Cóż, może nie każdy o tym wie. Mnie, np. ciekawi czy to daje jeszcze jakieś przywileje.



#20 nut

  • chińska bajka

  • Użytkownik

Napisano 14/03/2015 - 18:34

normalne ctrl+c ctrl+v ci nie dziala?
/moge podrzucic ci mojego memory fixa

normalnie nie działa w związku z crahsfixem, który też powoduje omijanie ekranu ładowania sampa i ogólnie przyspiesza włączanie gry.

poza tym tu chodzi o dopuszczenie gry z bronią na scrollu, bo nie ma nic gorszego od statsiarskich pedeków, którzy zwołują pół komendy, bo typ chodzi sobie z deaglem na scrollu. no kurwa mać proszę.

 

btw. co z okradaniem atakujących jako procesy? wiele gangów dalej cierpi na syndrom małego prącia i męczy cywilów (bo gangster nie mający skryptów i 99,5% uprawnień osoby ze skryptem to nie gangster) w procesach wjazdami, po czym dostaje w dupę od bardziej zaawansowanych strzelców i nie można nawet ukarać ich głupoty zabraniem broni.


Użytkownik nut edytował ten post 14/03/2015 - 18:37






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych